tisdag 15 december 2009

Oj - just nu är jag katastrofalt dålig på att få till inlägg här på bloggen. Förlåt! Jag ska ta igen det snart ...

Här snöar det för fullt idag! HÄRLIGT!

Lill-Nill är hemma både igår & idag från dagis. Han fick feber i söndags - första på hela hösten. Han har faktiskt varit väldigt pigg denna höst [vågar inte skriva mer om det - för då börjar det väl ... ] - skönt för honom. De senaste dagarna har varit ganska hektiska, födelsedagsfirande och mormor som varit på besök och så gjorde vi misstaget att åka till Naturhistoriska och 'slicka i oss' sjuka barns baskilusker. Det är något jag undrar över: VARFÖR stannar inte päron hemma med sina sjuka barn? Om de nu är sjuka & inte går på dagis/skola - ska de då in vara hemma? Inte hänga på museeum & ÖF? Hörde sist jag var på ÖF en mamma som satt och sa: "Jaá, hon hade ju feber igår så hon får inte vara på dagis idag fast febern är lägre, så vi gick hit för att leka lite istället. Hon blir ju så rastlös av att bara vara hemma, så lite lek här skadar ju inte. Nähä! Men din storiga & sjuka dotter smittar våra andra friska barn! Tänkte kanske inte på det, eller?

Anyway, vi kurerar Nilsen genom frisk luft och lek i snön på fm, myspys inne kring lunch & Bosses vila och så kanske vi ska ut och göra en snölykta när Bosse är vaken igen. Ganska mysigt! [Men också råååstressande eftersom jag egentligen skulle behöva fixa en del saker, well, well ...].

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar