måndag 9 november 2009

Borta & nu tillbaka ...

... med mycket kärlek i bagaget!Vänskap är ju något så fantastiskt! Mina vänninor är fantastiska - riktiga glädjespridare! Tack gals för en helt fab weekend på Ystad Saltsjöbad!

Vi åkte redan vid 8-tiden i fredags. Kändes som jag glömt något när jag hoppade in i taxin med 'bara' mina saker ... är ju så van vid alla kidsens saker. Och så började jag sakna pojkarna massvis fast jag just sa hej då ... MEN det gick fort att koppla bort och istället börja njuta av att bara vara jag. Mallan och jag åkte tåg ner till Malmö där vi mötte Proppiloppen och Maraya. Som alltid när vi ses känns det som om det var igår - fast det nu gått ett och ett halvt år sedan vi alla sågs sist. Vi åkte mot Ystad och checkade in oss på spa:et. På med badrocken och tofflorna. Måste säga att det här med stora spa:n är 'a biiiit straaaaaange' - alla som såsar omkring i badkläder, badrockar & tofflor ÖVERALLT. Och alla par som åker dit på mys för att kicka i gång kärlekslivet - my oh my! Mallan var 'nästan' tvungen att göra bomben i poolen för att provocera. Hahaha ... Efter en stund i spa:t så gick vi och piffade oss. 'Vissa' trillade tillbaks i 80-tals stilen - solade solarium! Oh my! Ett par glas vin och så middag. Det var suveränt god mat & alltid roligt att få sitta bland lite folk och snacka med sina bästa vänner. Tillbaka på rummet, lite mer vin och tjejsnack tills vi alla stupade i säng så SENT som klockan 23:00. Hahahha, snacka om trötta småbarns-mammor!

Lördag: Upp och äta härlig hotellfrukost - säger bara croissanter & nutella med en latté till det. Mumma-kardemumma! Sedan var vi för rastlösa för att bara mysa på spa:t hela dagen så vi drog in till Malmö för shopping som bara vi 4 kan! Gick bra för oss alla ... Shit vad det är kul att shoppa med sina tjejkompisar! Hittade en helt fab affär: kommer inte ihåg namnet! Kunde tagit med mig allt därifrån ... ångrar att inte de naturfärgade klack-stövlarna fick följa med hem. Vid 4-tiden var tillbaka på spa:t igen. Vi spa:ade och jag låg och läste skvallerbalskor i vilstolarna eftersom jag fortfarande mådde pyton efter vaccinationen. Pyton! Samma upplägg ikväll; piffning, Mallan solade och vi drack lite vin innan maten som även denna kväll var toppen! Tillbaka till rummet, lite mer vin och ännu mera tjejsvammel. Shit vad vi kan babbla, spana in andra människor och babbla ännu mer. Älskar det!

Söndag: Upp och äta frukost (samma underbara croissanter, nutella och latté), packa in oss i bilen och släppte av Proppen på stationen då hennes tåg gick innan vårt. Jag, Mallan & Maraya hann med lite mer shopping. Lovely! Selected var verkligen ett riktig hit-affär! Wow! Tågresan hem var riktigt seg! 5 timmar kändes som en evighet - trots trevliga Mallans sällskap! Att (äntligen) komma hem och få träffa mina pojkar igen var UNDERBART! Pussar och kramar i massor! Tänk att man kan sakna dem så mycket, de små busungarna. Mina hjärtan! Och mannen också så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar