tisdag 13 oktober 2009

Höstens första kur med antibiotika

Jaha - så var det dags för höstens första kur med antibiotika. Jag fick svar igår av läkaren och det visar sig att jag har mycoplasma, en bakterie man får vid lunginflammation. Lovely! Men nu vet jag ju vad det är och kan kanske bli frisk inom några dagar. Ska försöka ta det lugnt denna veckan - jag blev lite avskräckt igår när jag fick text av min kompis C som ligger på SÖS med lungsäcksinflammation. Och med en liten 8 veckors bebis med sig ... Och 2 kids hemma. Stackars henne! Så jag MÅSTE ta det lugnt nu ...

Lättare sagt än gjort! Jour på dagis idag ... och så klart är personal på semester & sjuka. MEN måste säga att personalen ibland glimmar till, så det ska försöka greja det på egen hand idag. Kanske att jag får gå dit vid 3 för att vara närvarande vid lek på gården. Det blir bra ...

Nu ringer jag försärkringsbolaget för att se vad vi kan göra åt vårt lilla breakdown i stugan i helgen. Innan jag beställer en ny kyl/frys. Spännande det här med försäkringar! Man betalar & betalar men man vet aldrig om försäkringen täcker det man behöver den till. Måste noh ha en kaffe också. Jag och Bosse har gjort ett ryck idag och försökt röja här hemma lite. Ska till Myrorna efter lunch med en stor kasse kläder. Lovely!

Tips på förvaring till barnens rum mottages gärna --- shit vad leksaker de har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar