måndag 12 oktober 2009

Breakdown

Kul - mycket kul! När vi kom ut till stugan i lördags och öppnade dörren så stank det sopor.
"Va? har vi glömt en soppåse här inne?" säger Jakob.
" Näe, vi måste glömt en mjölk i kylskåpet" säger jag som gått in.
Samtidigt vrider jag huvudet mot kyl/frys och får en chock! Kyl/frys har pajjat och allt i den har tinat och ruttnat under de 5 veckor vi inte varit där - möglet har haft party-party! PARTY big time! För över hela golvet finns köttsaft/blåbär/glass som möglat rejält. En och annan fet spyfluga ligger död överallt i stugan. De har väl ätit så de spruckit. SUCK! Började nästan böla (och kräkas - för fy sjutton vad det stank!). Ut med eländet, skura, skura och skura i 3 timmar - sedan var det i alla fall rent i stugan. Kyl/frys luktade fortfarande pecka och var totalpaj. Herre gud!!! Shit vad äckligt! ÄCKLIGT! Fy, fy, fy!

1 kommentar:

  1. Nämen fy fasen vilken kaos...stackars er, ni åkte ut till stugan för att få frisk luft och vila ut och så möts ni av det där...

    Kan bara tänka mig hur det luktade..och hur det såg ut.

    Jag skulle med 100% säkerhet ha börjat storgråta..avskyr sånt där.

    Stackare säger jag igen...

    KRAM

    SvaraRadera