tisdag 29 september 2009

HEMMA!

Japp, nu är vi hemma - BUHU! Känns inget kul alls ... Vill tillbaka - NU!

Men nu ÄR vi hemma och saker har packats upp. Vi har börjat anpassa oss till Svenska tiden (även om det inte går så bra, rejält jetlaggade allihopa) och de vardagliga sysslorna, såsom att tvätta och fnula på vad vi ska äta varje dag. Inga trevliga menyer att välja mellan ... Och ja, det är bara att face the reality och gilla läget. SÅ! Nu får jag skärpa ihop mig. Ska nog åka snart igen - haha!
Resan hem gick faktiskt väldigt bra. Bil till Orlando flygplats (2 timmar), lämna hyrbil, släpa många & tunga väskor till incheckning. Köa, köa. Men jag hinner få min Starbucks café laté ialla fall. Mmmm ... Efter nästan 3 veckor i USA är det kaffet absolutely top noch! Sedan visar det sig att flighten är 2 timmar försenat - då vi sitter på planet - pga oväder i NY. Flyga, flyga i 2,5 timma. Barnen skötte sig strålande. Nils kollade film och BosseBus busade med mamma. Vi hann till vår nästa gate i tid, trots förseningen och att vi fick vänta nästan 30 min på att få vår stroller efter landning. Stress! Tur att vi hade nästan 3 timmar mellan flighterna, annars hade vi nog blivit kvar i NY. Sedan på den långa flighten mot Stockholm fick vi hyfsade platser; maken & Nilsen hade 3 säten för sig själva - och jag & lillBosse satt framför på varsitt säte. TUR att Bosse har haft eget säte hela tiden. Kan inte tänka mig hur det skulle vara att ha honom i mitt säte i 8 timmar. Så väldigt bra space finns inte vid benen så att han hade kunnat tillbringa tid där - och vid nödutgång får man inte sitta med barn under 10 eller vad det är. Tack för det Select Travel! Allt gick bra till en början, barnen glada. De fick mat, sedan välling, på med PJs - och då var de övertrötta - efter en hel dags resande och allt stim och stoj runt dem. Nilsen somnade tillslut framför en film (förmodligen WallE) och Bosse skrek i ca 35 minuter innan jag fick honom att somna gungandes i mitt knä. Jeeze! Någon sömn för mig blev det inte. FRAMME efter 8 timmar. Brrr ... kallt i Swiiiden! Väskorna kom, vi lyckades hitta bil- & hemnycklar i en av de incheckade väskorna. oups! Brum, brum hem i bilen. Hemma! Och där möter LittleSis oss med frukost. God bless her *ler*. Trött familj. Men hemma efter en dags resande! Duktiga res-barn vi har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar