onsdag 28 oktober 2009

HELGEN

Började ju helgen med fredags mys. Jaá, efetr att jag varit iväg AKUT på HunkyDorys utförsäljning. Shit pommes, höll på att svimma av lycka när jag och kidsen var på väg hem i fredags och gick förbi en skylt där det stod: "Utförsäljning Hunky Dory". Var bara tvungen; upp med två kids & fullproppad vagn. Och så säger Nilsen det första han gör: "Jag är kissig mamma!" "OK älskling; mamma ska bara gå ett snabbt varv bara! Sedanfår vi gå hem och kissa." Hittade en snygg lavendellila topp i all hast (300;-). Sedan gick vi hem och lagade indisk mat (som blev rå äcklig). J kom hem med 6 falskor vin, mmmm .... jag gick och handlade inför vår stughelg (och slank inom HD igen! Oups! Ny mössa, nytt skärp & 2 par braxor till little sis). Sedan: mys i soffan.

lördagen packade vi ihop oss åkte ut till stugan. Var ute i bra tid - och blev välkomnade av de nya grannarna i gula huset. KUL! Eldade på och snabbt fick vi värme i huset. Vi fick sällskap av grannarna över en kopp kaffe efter lunchen, och de erbjöd sig att ta med kyl/frysen åt oss eftersom de ändå skulle till tippen dan därpå! WOW! Vilka grannar va! På em pysslade vi trädgården; klippte ner perenner och J klippte gräset. Härligt med ute aktivitet! Stugan är så vacker nu på hösten! Sedan mös vi över ett gott långkok som maken lagade. Härliga kvällar i stugan!

Ny tid! Söndag och vi sov alla till halv 10! (gammal tid)Herre gud! Upp och hoppa och fixa lite innan vi gick ner till Familjen Kusin på en fika, mysigt!Sedan fixade vi det sista i trädgården, jag körde med lövblåsen (mycket löv) och maken klippte gräset. Lunch och så packade vi in oss i bilen och körde hem. Tvätta, tvätta och så på kvällen kom Familjen Olsson/Appelqvist på middag. Trevligt! Bjöd på amerikansk middag ... Sedan kom momo! Lycka! Hon ska vara hör hela veckan på höstlov! Dags att sova! Ny vecka ...

1 kommentar:

  1. Mehe, om du är avis på att jag har Anthropologie runt hörnet är det ingenting mot vad jag är....I - LOVE - HUNKYDORY!!!!

    SvaraRadera