onsdag 12 augusti 2009

KLIPPT!

Vilken tur att mamma & pappa kom upp igen. De passade barnen igår så jag kunde gå iväg och klippa mig. Hey hooo hurra! THANK YOU! Nu ser jag välansad ut igen! Superhärligt! Jag ska låta håret växa lite, vill känna mig lite mer feminin - så nu är kalufsen på utväxt, en page hade jag tänkt mig. Och så vill jag kunna sätta upp det i tofs där bak ibland, när tiden inte riktigt räcker till och man ändå vill se vårdad ut. Inte som jag sett ut den senaste tiden, herre gud!

Shit pommes vad det är skönt att komma hemifrån en liten stund - göra saker själv! Att bara sitta hos frissan, låta tankarna fara iväg. Kanske var jag världens tristaste kund för jag sa endast några få ord under hela timmen jag satt där - istället satt jag där och bara njöt. Satt och tittade mig runt och spanade in alla 'coola' människor, atmosfären, sippade på en kaffe och så hann jag tänka lite på annat också. Kan man sätta stopp för tankeflöden? Det är så mycket som tänks just nu, frivilligt och ofrivilligt. Söder är en ganska kul stadsdel - men jag är aldrig där: När jag är tillbaka efter sommaren ska jag ta med mig kompisAnna och åka upp och strosa lite.

Väl hemma hos barnen igen (lika kul att komma hem och få deras stora leenden och "MAMMA!"-rop & en varm kram) packade vi ihop oss och satte oss i bilen tillsammans med mormor & morfar och körde ut till stugan. Lill-Bosse har fått feber, hög feber, och mår som en rutten sill. Grinig och trött, seg & mammig(-are). Lillis! Sprutan han fick igår gav en trist effekt på honom. Ont i låren har han också. Vi kom ut och Nilsens glada lilla kropp visar hur mycket han älskar att vara här ute. Hurra! Vi åt en lätt middag och sedan nattades barnen. Jag hamnade i tvsoffan framför Real Houswifes of NY (hahaha - är det så du har det KalasLotta?) och sedan SYTYCD. Shit vad de är duktiga på att dansa! Jeanette är min favorit! Somnade trött, trött, trött. Och vilken natt det blev ... PlutteBosse, din lilla stackare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar