tisdag 14 juli 2009

Let the sunshine ...

... let the sunshine, the sunshine shine in!

Sedan i torsdags kväll är vi nu i stugan, och det är så skönt. Vi bestämde oss för att stanna i stan till torsdagen i stället, för att kunna fixa iordning all tvätt, handla och vänta på att vädret skulle bli bättre. På onsdagen lekte vi med Caroline och barn - åt sedan efter mycket stoj & stim lunch tillsammans på pannkaksstället. Jag och killarna utrrättade ärende och åt glass i stora lass på där efter. På eftermiddagen gick vi och lekte i Vanadisparken. Superkul! BosseBus sov sig igenom hela leken. I torsdags packade jag ihop allt snabbt som 17 på morgonen för att vi sedan skulle kunna
åka ner på stan och gå på BR Leksaker. Jag hade lovat Nilsen det. Och jag kunde samtidigt titta inom ett par affärer som har sommar-rea, hä,hä! Nilsen var som tokig - för mycket att titta på samtidigt. Han älskar alla FisherPrice leksaker - de som är för typ 1 åringar, de som låter och man får trycka på massor av knappar. Lillprinsen! Han valde en telefon med ABC, 123 och sånger på till Bosse. Gissa vem som skulle leka med den? Och till sig valde han en sparkcykel - en blå. Så coolt! Så fort vi kom ut skulle vi skruva ihop den och han åka på den. Lilla Plutten! Och Cissi mötte upp för att äta lunch på MAX. Mums! Jakob kom också förbi och pussade och kramade och tog med sig sparkcykeln hem i bilen. BosseBus älskade pommes! Oups! Vi skyndade inom Champagne - jag hittade så klar massa fint! Det blev till slut en Hunky Dory kofta i rosa. Me like! Sedan bussen hem - stressa ihop det sista innan vi skulle åka runt halv 4. Vädret hade klarnat upp och solen började titta fram. Jakob och Karin kom och vi kom iväg hyfsat bra. Mmmm ... äntligen i stugan igen.
Jakob jobbade i fredags så jag, barnen och Karin hittade på saker. Plockade blåbär & smultron. Gick på prommenad till havet, Åk pannkakor och Nilsen lekte en stund hos grannen Hugo. Vi hann med en tur till reservatet för att titta på fåren & kossorna tillsammans med Bittan & Dylan och vi kastade pinnar & sten i havet. På kvällen fick vi middag hemma hos Jenny & Joe - mycket gott & trevligt! Hemma lagom tills kidsen skulle sova. Trött, trött, trött! Ett glas vin och pusta ut.
I lördags kom Mattias, Coco och barnen. Vi bjöd på lunch och gick en runda till havet. Jag var trött - allt med morfar har kommit ikapp OCH det blev väldigt påtagligt nu när Cissi varit där och berättar hur han har det och hur han mår. Lilla morfar! Jag gick därför hem och vilade lite på soffan medan BosseBus sov. Och ja, resten av dagen blev fruktansvärd! FAN! (det är det enda ordet som passar - sorry!)
Igår åkte J till Uppsala för att reda ut allt ... jag är så stolt över dig! Min MAN, min starka underbara man! Min fina familj! Jag älskar er! Jag behöver er .
Jag och barnen plockade blåbär i massor - Nils strålade av lycka då han tuggade i sig 5 strån med blåbär. Och Bosse han tuggade inte bara i sig blåbär utan en del annat också. Plutten! Vi lekte med tågnbanan och vi lekte ute. Strålande sol men shit pommes vad det blåste! Vi som hade tänkt bada nere vid stranden ...! Jakob kom hem med massor av saker inköpta på IKEA - bl a ny säng till Nilsen (snopet, den var röd istället för vit och sängbotten saknades), 2 nya barnstolar (de är de bästa och fina också), nya bäddmadrasser till våra sängar och så ett spjälskydd till Bosses säng (han fastnar med fötterna mellan spjälorna på natten).
Vår trädgård är så vacker nu! Pioner, kärleksört, lavendel, steppsalvia, grodblad, rosor - you name it! Jag ska lägga ut lite bilder imorgon så ni också kan njuta. Morfar du skulle älska den! Men morötterna - de får åka upp imorgon, fesar som inte blir nå´t av. Jag tog en liten nypa luft och somnade sedan. Sov bättre i natt ♥.
NU::: SEMESTER! I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar