tisdag 23 juni 2009

Vilken strålande dag!

Men wow - vilken dag vi har haft!
SOL från en klarblå himmel!
Och barnen ÄLSKAR det - big time!
Vi har tagit det lugnt här hemma på Pettersbergsgatan. Natten gick bra. BosseBus busade lite extra på natten och Nilsen sov inte värst länge - trots att han somnade sent. Men i det hela - bra. På förmiddagen gick vi en runda för att leka i lekparken - Nilsen cyllade på sin hoj som jag tog med ner. Han älskar backarna här - och momo får springa på för att hålla i pinnen i nerförsbacken. Hahha! "Se upp i backen - 10 hål i nacken!" skriker han och så 'swosssch'! Vi gick inom mammas vän Marie eftersom vi såg att Andreas och barnen var där - men fy, vad sorgligt det var. De var nämligen hemma för att Malenes pappa har varit jättesjuk i cancer - och nu är han en ängel. Vi tänker så på er idag! Vi fick gå och leka själva i lekparken. Men det var kul - öste sand i röret - wow, vad skoj!!! Det är skoj-skoj! Barnen blommar upp nu när det är sommar, de älskar friheten, att springa runt, vara ute och solen skiner. I

Lunch från mackan på altanen. Jag MÅSTE ha en sådan altan i stugan! MÅSTE! Det är ju paradiset att sitta inne fast ändå ute - och kidsen just LOVE IT! Så nu ska jag kolla vad som krävs för att bygga en - och ta fram ritningar på hur den ska se ut på vår stuga.

På eftermiddagen pumpade vi (JAG) upp den stora valbassängen åt Nilsen & Bosse. Nu har jag blåsor i händerna. Jeeze vad den är stor och kräver mycket luft! Nilsen jublade! Han sprang omkring naken och hoppade och skrek av lycka. "Mamma, det här är roligt! " och "Mamma, kolla vad vi har det mysigt!" Det är lycka! Äkta lycka - och jag smälter. Såklart! Bosse sprattlade i hela kroppen och ville bara iiiiii ... men oj vad kallt. Brrr ... så det blev mest leka vid kanten och kasta saker i momos vattendamm. Hihi! Nilsen tyckte inte om att det var kallt vatten, vi försökte värma det med typ 10 hinkar varmt vatten - men näe, fortfarande kallt. Och så tycker han inte om att få gräs mellan fingrarna. Hihi, lite svårt med tanke på att mofa klippte gräset igår och det fastnar ju ÖVERALLT på en nu när det är vatten i poolen. Sedan stod plötsligt Marie med barnen här på tomten. Gissa om Nilsen blev lycklig. Kalle är snart 7 år - vilken idol! Och fart på de båda killarna blev det. Herre gud! Bosse tittade nyfiket på. Sedan när de gick så åkte vi ner och handlade. Åt sedan gott ute på altanen och nu sover killarna gott efetr ett skönt och renande bubbelbad. Gäller att passa på när det finns badkar. Saknar det. Jag ska strax kolla So you think you can dance. KUL! Jag älskar det programmet och är rå-impad över vad de kan! Jag känner att jag också kan - ääääh, NOT! Men skulle vilja kunna. Benen spritter när jag ser dem. De vill dansa, mina ben alltså.

Imorgon: Ny dag, nya möjligheter! Hoppas på att Nilsens trots är lite mildare imorgon. Tror det är jobbig när ALLA ska lägga sig i hur han beter sig och försöka uppfostra honom. Kanske är jag en riktig curling-mamma vanligtvis. Bortser från de små sakerna som man inte riktigt orkar ta fight om. Jag vet att han är en toppenkille som normalt sköter sig och som lyder. Klart han vill testa momo o mofas gränser också. Lite extra. Men ja, jag är den jag är och älskar mina barn. OCH saknar min ♥älskade man! MYCKET! MYCKET! MYCKET! Tänk vad vi har det bra, love!

1 kommentar:

  1. Åhhh, vad bra SO YOU THINK YOU CAN DANCE är. Love it. Det är ikväll igen..jippi/Löken

    SvaraRadera