onsdag 3 juni 2009

I ♥ second hand!

Idag har jag gjort lill-Nilsen lycklig. Jag gick förbi Myrorna och hittade Wingo - jaá ni vet han från Cars. 25 pix för honom - och Nilsen är lyckligast i världen - i alla fall idag! Hittade även en fin guldramm till min tavelvägg - fynd - 20 kronor. I second hand!

LillBosse har blivit förkyld - hostar & snorar och är fortfarande som en igel på mig. Han kan säga MAMMA nu - han övar & övar & övar. Gullunge! Lilla MammaGris . Han övar dessutom på att stå själv och han är superduktig nu. Man kan låta honom stå själv - gärna framflr tvättmaskinen - och han trevar sig fram för att kunna förflytta sig. Krypa verkar inte alls vara hans grej liksom. Han kommer runt från sittande och ner på magen, orkar ligga på magen en pytteliten stund sedan blir han illröd i ansiktet och arg, mycket arg, vill komma upp igen. Kryptekniken har han inte fått in knycken på. Inte rätta knycket i alla fall. Han övar dessutom på pincettgreppet, vill att man strör ut brödbitar på bordet framför honom och så plockar han, mycket koncentrerat, upp dem och får med stor möda in dem i munnen om han har tur - och då ler han med hela kroppen och är så lycklig. Lill-plutten! Det händer mycket nu! Men jäklars vad han är mammig! Lill-Skutten

Imorgon ska lill-bobo och jag ta en tur ut till stugan för att inspektera och konsultera. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar