fredag 13 mars 2009

Trevlig vecka!

Vilken trevlig vecka jag haft! Men jag har ju inte skrivit något på bloggen på hela veckan ... vet inte varför, tiden flyger iväg känns det som. Jag ska försöka summera det nu, om jag kommer ihåg (tanten ulrika).
Måndag - lugn fixar förmiddag och sedan trevlig lunch med Tina & Hanna på Salinos. Hämtade en lycklig Nilsen som inte ville gå hem. Lekte som sjutton ute på gården eftersom de hade haft gympa inne på fm. Stannade kvar och lekte en stund innan vi gick hem och mös. Nilsen fick en i efterskott godispåse från Lukas kalas (som vi inte kunde gå på då han blev så sjuk).

Tisdag - Stukatören Rachid kom hit vid halv 10 - började bra, stukaturen såg så fin ut och nu skulle den sitta på plats (äntligen!) om ca 5 timmar. Men näe - plötsligt hör jag hur han börjar svära för sig själv där inne. Då visar det sig att han inte mätt mallen efter mina mått - hans fina, färdiggjutna stukatur till oss var alldeles för stor. Han blev så besviken att han var tvungen att åka hem och tänka ut hur han skulle göra nu ... Gick ut en sväng med Bosse i vagnen, i snön. Ja, för det vräkte ner snö natten mellan måndag och tisdag. Herre gud!!! Ge oss vår! Hämtade Nilsen och hann leka lite med kidsen på gården innan vi gick hem och mös här hemma. Målade och klistrade dinossourer. Det är kul!

Onsdag - hemma hela förmiddagen - gjorde inte många knop. Jag skulle ha träffat Helene, men hon skickade text om att hon var sjuk. Så det blev ingen träff. Men MallanBrallan satt hemma och hade spjuck, så vi bestämde oss för en lunch här på hörnet och sedan promenerade jag med henne till Kungsholmen och så hem igen innan jag hämtade Nilsen. Hann så klart titta inom några butiker och hittade riktigt coola underkläder till Nilsen på Lindex - vad bra för det behövde han. Och på Haven hittade jag en Ej Sikke Lej body till Bobo - alltid lika fina saker, och extra fina nu när det är slutrea. Hämtade Nilsen vid halv 4 - hemma vid 4 efter snölek och tjabb på gården. Vi bakade bröd när vi kom hem, mmmm ... 'jätte gott' som Nils säger.

Torsdag - Hembjuden till Anna på lunch. Lovely eftersom jag ääälskar hennes mat. Hon lagar alltid så himla god och vacker mat. Jag åkte dit direkt efter lämning och var där på 10 minuter. Buss 40 stannar utanför hennes port. GREAT! Malin och Katarina var också inbjudna - tyvärr var lille Ben sjuk så Katarina kom inte. Men Mallan och lillEbbis kom efter en stund (Stackars Ebbis, hon hade ätit typ 2 stora skålar havrefras kvällen innan och på morgonen så hon hade värsta magknipet - bara skrek och gnällde, inte likt henne. Lillskruttan!). Som alltid fick vi sååå god mat! Och mycket heeerligt snack. Tack snälla bästa ANNA för den goda & mycket trevliga träffen!!! Och tack för att vi får låna Axels avlagda kläder ett tag. Nu blir Bobo en cooling ... Efteråt gick vi till 'Camillas' där Malin gjorde sitt första second hand köp (wow) och jag köpte en vårjacka - jag vet, galet, en beigegrå skinnjacka från Truley by Part Two. Handlade dessutom en Cars PJ till Mio eftersom vi ska på kalas till honom på söndag. Han sover med Lightning på nätterna så den kommer nog uppskattas. Hahaha! Efter vår sköna shopping så traskade jag hemåt för att hämta Nilsen. Gulle Nilsen - han är på ett sånt strålande humör nu! I love you Himalaya Tiger! Väl hemma så hade nya Mama kommit och Bosse bara sov och sov och sov ... och Nilsen lekte, och lkte, och lekte med sina bilar i sitt rum - så jag kunde njuta av en lugn stund i köket; tända ljus och en ny tidning att ögna igenom. Mmmm ... Fina pojkar jag har! Sedan kom J hem med Thaimat. Sämre dag kan man ju ha ...
Fredag - what a MYSDAG! Jag älskar att ha min lille tiger hemma på fredagar. Han kom uppsnubblandes klockan halv nio med snutte, tutte och täcke under armen (här kommer lille Ludde, håhåjaja ...) och satte sig i soffan och pekade på tv:n. 'Välling mamma! Jag ska inte gå till dagis idag va?' Näe, det ska du inte älskling. Sedan upprepade han denna fråga säkert 5 gånger - och han bara mös när jag svarade att han skulle få vara hemma hela dagen och kunde sitta kvar i soffan så länge han ville, mammas soffpotatis pojke! Sedan gick vi på 'restaurang' (caféet på hörnet) och åt pannekekas med sylt och kexrulle. Båda boysen var fab - så duktiga, skötte sig exemplariskt! Vi fixade presents till Charlie och Leah som fyllt år (tack för rean Haven igen). Sedan lek i Vasaparken - jättekul! JÄTTEKUL! Sedan hem och hade glassmys och lekte vi Nilsens rum. Med BILAR - vad annars! Hahaha! Pappa kom hem och åt vår goda franska fisk och sedan badade killarna med pappa medan jag andades ut en sekund i soffan. Underbar dag med alla mina pojkar! Jag gillar fredagar ...
Jag lånade KalasLottas fina hjärta

Imorgon lördag - we like!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar