torsdag 26 februari 2009

Semlor - I LOOOOOVE!

Vilken underbart strålande torsdag det är idag! Solen är så härlig! Om bara slasket kunde försvinna nu och lite värme komma - välkommen våren! Du är så efterlängtad.

Det var så underbart att få beskedet att sänkan på Nils gått ner till 30 (istället för 145 som den var i söndags) och att läkaren på AL sa att han är frisk snart. Ljuvliga ord! Men det märks också på honom, han är nu en liten gláskit igen! Så underbart! Så underbart! Det börjar till och med bli riktigt långtråkigt att vara hemma med mig nu. Men vi försöker sysselsätta oss. Vi var på bokrean i tisdags - gud vad jag älskar bokrean. Vi köpte 10 nya barnböcker, så vackert illustrerade och roliga att läsa. Tur att Nilsen gillar att läsa böcker. Jag älskar Lena Anderssons vackra illustrationer. Maja boken om grönskaker är så fin! Tror jag ska börja illustrera en barnbok själv - kanske den om Björn Banan. Hahhaa! Sedan var vi och köpte en ny Lightning McQueen bil, så det leks en hel del med alla dessa bilar (jätte kul! ... hmmm ...). Sedan var vi en väng i lekparken i dag - härligt slaskigt blött. Och kallt! Så nu har vi värmt oss med en mumsig semla och en stor kopp the. Mmmm, jag älskar semlor! Lill-Bosse sover sött. Han är lite kinkig, undrar om det är magen? Det är inte lätt för den lille sötisen. Och mat det är ingen större hit. Han nästan kräks när han får potatis & morot.

Nu ska vi bröja preppa inför pappa Js middag - hans efterlängtade vårrullar. Han är gaaaalen! Köpte ett litet kit sist han var i stora affären och nu har det tjatats om dessa ända sedan dess - 2 veckor! Jeeze!

Jag vill ha en semla till ... (undrar när min fetma-smäll kommer komma??) Dream on baby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar