tisdag 3 februari 2009

Nu har jag nattat lillfisen - tar en evighet att få honom att somna om kvällarna. Ändå är han så trött att han bara skriker och skriker. När han var mindre somnade han alltid vid bröstet och så la man ner honom och han sov som en söt gris. Nu, näe då, nu ska det först ätas - sedan bökas och skrikas och rapas och snackas och korvas innan han kommer till ro och hela proceduren tar huuur lång tid som helst. Ikväll tog det bara en halv timma ... igår 1,5 timma. Suck, hela kvällarna går ju för mig.

Ingen jour idag - vad bra tänker ni - men näääee! Att det inte blev någon jour beror nämligen på att min kära man fick kräksjukan sent igår kväll. LOVELY!!! Så nu har han också kräkats och Nils tycker det är förfärligt! "Pappa, du får inte kräkas mer nu! Absolut inte!" Stackarn har varit hemma sjuk hela dagen med ont i kroppen. Han kan inte ens sova för han har så ont i kroppen - och inte ser han piggare ut nu - slappandes i tv soffan. Nils fick i alla fall gå till dagis och jag och Bosse tog oss, efter en lugn förmiddag, ut för att träffa Anna & Axel. Mmmm, åt en råååå god semlaGateau. Mumma! JAG ÄLSKAR SEMLOR! ÄLSKAR!

Nils favorit uttryck just nu: "Absolut omöjligt!" - och att gå omkring som en gorilla (böjd framåt slängandes med armarna. Ja, för att inte tala om den nya stora grejen för Nils: TÄVLA! Big time! "Sisten till toa och kissa är en rutten sill!" Hahahahaha ... "Yes!" säger han med armen i luften och knuten hand - "YES! Jag vann -YES! Du är en rutten sill - hahaha!"
Och LillsBosse kan sitta själv - kanske bara några sekunder innan han råkar luta sig framåt/bakåt/sidan - men ändå - En sån cool liten grabb! Och så snackar han som sjutton - långa haranger, ooooh, uuuuh, aaaah, mmmm ... GULLUNGE !
Undrar när jag blir kräksjuk ??? Aldrig hoppas jag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar