lördag 14 februari 2009

Alla Hjärtans Dag ♥

till er alla!

Lördag - vart tog veckan vägen? Jag vet knappt vad jag gjort, jaá mer än fikat med mina fina vänner och lekt med barnen. Jakob var i Oslo onsdag till torsdag så då var jag själv med kidsen. Gick bra men jag är ganska trött just nu - känner mig lite urlakad. Som om amningen och magsjukan och alla andra trista sjukligheter vi haft sugit musten ur mig- jag är så GRÅ! Genomskinlig, ful och blemig. Och så åkte Cissi och T till solen på Kanarieöarna (Gran Canaria) i onsdag och mamma och pappa åkte till samma ställe igår. Tyvärr blev det lite tokigt - vi kunde också varit med ... men så bokades det från olika håll och så visade det sig vara ett vuxen hotell (ej barn välkomna) och vi hade ju tänkt åka till Thailand/Maldiverna - så ja, nu sitter vi här hemma och är avundsjuka på dem. Och förblir grå, genomskinliga och trötta fisar. Hoppas de har det super härligt och mår som prinsar & prinsessor - speciellt mamma!

Igår var Nilsen hemma som vanligt och det var en seeeeg dag. Jag var inte så energisk som mamma precis och ingen hade speciellt roligt tror jag inte. Tog mig i alla fall ut i solen och kylan, kändes skönt. Kidsen åkte vagn tur o retur, så när vi kom vid NK fick mitt mamma-hjärta dåligt samvete för Nilsen så vi var tvungna att gå upp en sväng på Sprall och kolla in alla fina leksaker de har. Alla coola riddare och pirater - Nils ögon var fulla av fantasi och jag hade kunnat i den stund köpa hela affären åt honom - men näe, lite vuxen med moral måste man ju vara också. Sedan gick vi hem och fikade på Nils fina hjärte-kakor som han bakade helt själv i torsdags på deras pysselstund. Fint inbundna i påse med rött band. Gullunge! När han fick en bulle till saften sa han: "Tack så mycket för fan!" VA??? Ursäkta vad sa du? "Tack så mycket för fan! ... ja, mamma, så säger Håkan Bråkan!" Jasså --- hade jag ingen aning om! Hmmm ... Vad lyssnar de på för sagor på dagis?! Sedan efter lek med bilar i Nilsens rum och ännu mera Bobo-gnäll så kom äntligen J hem med Libanesisk mat och vi festade loss på en 200 kronor flaska rödvin. Mmmm ...
Natten blev som den blev - mycket skrik & hosta från Lill-Bo. Lillkillen är inte riktigt kry.

Vi har varit ute en stund nu på fm. Brrrr ... -8 grader, biter friskt i kinder & näsa. Lite lek nere i Vanadisparken och sedan lunch på vårt helg-hak. Vi hamnar alltid där - fast det inte är så himla schysst mat - men idealiskt med barnen. Nils favoritpannkakor finns där - 3 STORA pankisar med en burk jordgubbsylt, skivad banan & ett glassrån till. Mummakardemumma! Min grillade macka och decaf latté var i o f väldigt god idag. Helt ok. Nu vilar J och LillBosse medan Nils gör tvåan och leker med sin nya kompis Lightning McQeen bilen (samlar utgåvan) som han fick av mig i veckan. Jag slappar i soffan och njuter av lugnet och av att inte behöva bära omkring på den lille magonde & förkylda BosseBus. Mycket gnäll. Och jag försöker att bortse från tvätthögarna (rena & smutsiga) för en stund i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar