söndag 18 januari 2009

Nu börjar det funka, verkar det som

Jag fick springa iväg till doktor max i torsdags (trevligt att han är tillbaka för han är så himla bra, ganska nykläckt och på hugget - och mycket omtänksam, bra doktor. Även om vår Göran är super!). Han tyckte det lät konstigt att penicillinet som jag fått inte kickat in med stor effekt än. Började misstänka körtelfeber - ooohno! Jag fick nytt penicillin utskrivet och skulle testa detta tills imorgon (måndag). Bara efter typ 2 tabletter började jag kunna svälja och nu idag - söndag - börjar jag se livet i de rätta färgerna igen. FAB! Älskade Kåvepenin - ska ALDRIG äta nå´t annat penicillin igen!!!

Nilsen är på G igen, men blir hemma med mig & BoBus imorgon också eftersom dagis har en planeringsdag. Sedan ska det lekas på dagis igen. Och jag ska ta tag i mitt liv. Igår hade vi en riktigt mysig familjedag. När BosseBus ändå skulle sova så gick vi ner till Brunnsviken i Hagaparken och gick på isen. Nilsen cyklade ner dit och sladdade på ute på isen. Det var så vackert, massor av folk, rimfrost och en vacker sol som tittade fram bakom takåsarna här i Stockholm. Hagaparken är en oas för oss asfaltsmänniskor. Så härligt att komma dit och ändå vara mitt i stan, nära hem till oss. Nils älskade det och utforskade bryggorna, konstigt att kunna gå över till andra sidan - och varför var de orange 'bollarna' fastfrusna i isen? Väl hemma, med iskalla händer och fötter, drack vi thé och åt resterna av en kanelbulle under filt i soffan. Lovely! Sedan fick vi komma upp en trappa för att testa deras nya leksakspryl; gitarr hero - shit vad kul! Haahaa!

Idag är lill-Nilsen & pappa på bio. Lilla Spöket Laban och popcorn - gissar på att det blir Macidonken till lunch också. Bo sover och jag försöker få lite gjort här hemma - samtidigt somjag pustar i soffan och njuter av tysthet. Inte det vanligaste i mitt liv. När de kommer hem ska vi gå ner till Brunnsviken igen - kanske med Cissi & T - och skrilla. Ska bli så kul, dessvärre är det inte alls lika vackert sagolikt väder idag. Tvärtom, grått & mörkt! Men frisk luft ska vi ha och jag vill testa mina långfärdsskillor som jag fick av Jakob för typ 6 år sedan.
Sedan kom vi på att vi vill åka på semester - NU! Först tänkte vi kanske åka till Mallis - men det är för kallt nu i februari. Jamen Kanarieöarna då - jodå, hittade ett riktigt schysst ställe. Men så kom vi på att det är så knäppa tider för barnen där - och det tar ändå typ en dag att ta sig dit - så varför inte åka 2 veckor till Thailand. Jaaaaaa! Men då passar inte datumen riktigt - för vi ska ju fira Mamma Mu då hon fyller år --- hähähä! Och sedan börjar Jakobs utdelningsperiod på jobbet i mars så - it's now or never. Så nu ska vi se vad vi kan få till!? Maldiverna och Dubai står på listan också. Men vem vet; kanske blir det till slut en veckas skidor i Sälen! *skratt* Ska kontakta den där trevliga Tina på Select Travel imorgon, och kanske Lime Travel ska få sig en chans till (trots att hon var så snorkig sist). Jag tycker det är svårt att boka charter på nätet rakt av; jag vill liksom ha någon at prata med och som kan sin sak vad gäller flygtider och boenden på hotell. Någon som har varit där och som från start vet vad vi vill ha och kan skräddasy resan efter det - så vi får det vi pejjar för. Javisst, det kostar lite (mycket) mer ... men man ska leva medan man lever - och hur ofta åker vi på semester - aldrig känns det som! Kolla vad blek jag är - kolla in vilket spöke jag är - kolla in vilka blå blodkärl jag har, de ska inte synas så väl som de gör på mig - och svarta ringa under ögonen, suck! Give me som sunshine! Håll tummarna för oss - något riktigt härligt vill vi ha! Tips kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar