måndag 5 januari 2009

Ännu en dag med vacker snö utanför fönstret ...

... och knarr & gnissel under Sorel-dojjan!
UNDERBART!
Synd bara att Lill-Bosse mår mindre bra. Bara gnäller & jämrar sig och vill bli buren. Verkar ha ont i magen och vara snorig och febrig på en gång. Mitt lilla hjärtan!
Fick åka till affären i förmiddags för att köpa blöjor till honom, vågar inte riskera att de tar slut om man får byta 7 blöjor i natt också. Sedan åt vi lyxlunch - blodpudding med lingonsylt på klämflaska. Herre gud! J köpte det sista han handlade. Tackar vet jag momo's goda hemmagjorda lingonsylt; detsamma tycker Nilsen. Han älskar momo's lingonsylt. Kan äta hela burken om han bara fick. Han skulle kunna äta lingonsylt till typ fiskgratängen. Efter lunch skulle vi upptäcka ett hett lokal-tips vi fick av KusinJenny idag. En frusen tjärn som man kan skrilla på. Men halvvägs dit blev Nilsen kall & mycket tjurig så det vara bara att styra om stegen hemåt. Han & J vilade och jag och lill.BOBO tog en extra runda med vagnen utmed havet. Wow, vad vackert det är nu när isen börjar lägga sig och solen gör att alla iskristaller glittrar. Nu har vi busat inne med kaminen sprakandes, ätit kanelbulls och myst. Lill-Bo sover igen, glansig om ögonen och rosig om sina små febriga kinder. Puss!

Dags att leta upp ett fiskrecept på torsk & potatis. Från och med onsdag morgon börjar mitt nya liv - det hälsosamma! Jag ska klara det - ha karaktär - jag ska äta frukt, grönt och nyttigt tills det sprutar ur öronen på mig. Jag vill, jag måste! Vill bli en frisk och fräsch och glad mamma - NU! Länge leve hoppet!
Den här tjejen: www.isa.nu gör fantastiska illusar.

2 kommentarer:

  1. Hej där i stugan!
    Åh, så härligt ni har det där ute på ön! Det tycks vara som i gamla tider, då det alltid var snövackert på vintrarna, och man var ute halva dagarna och blev stark och frisk och fick rosor på kinderna. Sköt om er allihopa! Hälsa också kusin Jenny och hennes familj.

    Kramar till Nilsingen och Bobo från Farmor Kaja

    SvaraRadera