tisdag 30 december 2008

Bara en & en halv dag kvar på 2008

Oj - vart tog detta året vägen? Känns som om jag missat det lite - vet inte varför, men det har bara swischat förbi tycker jag. Känns som om vi upplevt så mycket - både bra och dåligt detta år. Allra bäst är så klart att vår älskade lille B kom till oss. Han är en sån liten glá-skit och ger så mycket kärlek. Han är en fining! Och att Nils blivit så stor - helt otroligt. Han har ju alltid varit duktig på att prata - började tidigt att prata tydligt och många ord. Men nu detta året har det verkligen exploderat. Han är en sån fin liten pojk - och han har så mycket vackert i sitt hjärta (även om det är mycket trots just nu - hahaha!). Vår resa till Spanien i våras var också super! Åh, resa ska man göra mycket, uppleva världen. Sommaren på Ljusterö har också varit skön & härlig - men ändå känns det inte som wow! Tror kanske min graviditet var boven i dramat, att hela tiden ha ont och vara så vansinnigt trött. Men så blev det ju något positivt utav det ... En annan sak som inte varit så roligt i år var att finanskrisen som lyckades komma just när Bo föddes så allt kändes väldigt stökigt här hemma hela hösten. Jag hann liksom aldrig riktigt hämta igen mig - det gick i ett. Dagisinskolning med en ledsen Nilsen, lära känna Bo, sedan blev vi alla sjuka, Jakob jobbade tokmycket och var lika trött som jag, Jour på dagis (varför valde vi ett kooperativ? har väl fördelar också!) och sedan stök kring alla aktiviteter på dagis eftersom jag fick axla det själv, mycket trots från Nils sida & kanske bristande tålamod pga trötthet från min sida, besvikelse på mig själv eftersom Nils mest kollat tv & dator hela hösten då jag ammat eller bytt blöja typ, och jaá det känns som om vi bara varit trötta, trötta, trötta ... då blir man ju trött på allt!

Men nu efter jul känns det som om vi börjar vakna till liv igen. Vilat en vecka efter att ha stressat järnet för att få alla julklappar inköpta, inslagna och utdelade. Och nu ser vi fram emot ett nytt år med mycket resor, mys med familj & vänner. Nya tag - positivare och mer leva i nuet! Jisses, filosof-ulrika har talat! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar