söndag 2 november 2008

Söndags stress!

Tänk att jag alltid ska få stressmyror i brallan på söndagar! Känns som om det är så mycket jag vill hinna med att fixa på söndagar när Jakob är hemma ... och så blir jag stressad och på dåligt humör. Om vi bara fick tummen ur med vissa saker så kanske stressen kunde avta på helgerna för mig. Usch, jag är en hemsk människa att leva med på helgerna! Stackars Jakob - han som bara vill vila och ta det lugnt på helgerna!
Just nu håller vi på att vela om vi ska köpa en billig rackar-fåtölj på IKEA och ha kvar vår skräpsoffa tills barnen blir äldre och kanske inte spyr och äter fredags-mys-glass i soffan. Piffa till med fårskinn, nya kuddar i roliga mönster och färger och ett nytt soffbord.
Eller om vi ska slå på stort och köpa en äkta Howard fåtölj (gärna i lila eller hallon-rött sammets tyg om jag får välja ... jaá eller kanske bara en vit). Jakob vill köpa ny soffa också! Vi velar och så blir det inget alls ... åh, suck! Mest mitt fel, fast det är jag som allra mest vill få saker fixat - NU. Men jag vill liksom få till det 'rätt' ... så det inte blir stelt och opersonligt ... vill få det hemtrevligt och personligt. Tjat, tjat, tjat!

Nu sover kidsen, tyvärr sover Lill-Bo på mig, hans andra förkylningshosta och full med slem. Stackarn! Nils sover i min säng som en liten söt gris. Idag när han satt och lekte med snickarlådan vid matbordet tappade han en sak och säger då: "Åh kära nån då!" VA!!! Vad har han fått det ifrån? Inte ens 3 år gammal liksom. Jag förklarade att det är bara gamla tanter som säger så ... han tittar på mig och säger "jaá och jag & farmor!". Hahaha! Jakob är och storhandlar på stor-affären. Äntligen, inför veckan!

Resten av dagen ska vi alla chilla - hoppas Lill-Bo Bus vill det också!!!


... och .... JAG FICK REDA PÅ EN UNDERBAR SAK IGÅR - I'M SOOOO HAPPY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar