fredag 10 oktober 2008

FREDAG - I LOVE!

Nu idag är det FREDAG - underbara dag! Nils är hemma från dagis och det ser ut att vara bättre väder idag. Har haft en ganska risig natt - men jag fick en tankeställare imorse när jag läste på Vimmelmammans blogg om hennes cancer som är elak, nu är jag tacksam för det jag har. Mer än tacksam och tänker mycket på denna tjej som har en son i samma ålder som Nils. Livet är så orättvist mot en del ...

Jag fick min kärleks stund imorse när Nilsen gick och hämtade en liten skallerkanin till Lill-Bo när han grät i babysittern och sedan bad att få hålla honom själv. Efter ett tag ville han hålla honom igen och pussade honom på huvudet. Min lille prins. Bara han får ta det i sin takt - kanske är bra att han har varit hemma med oss nu i 2 dagar så han också får bonda med lillebror. De var så himla fina och gissa om mamman hade kameran i högsta hugg! Japp! Fin fina pojkar! STOLT ...
Idag ska vi leka med Alice (också hemma från dagis), Ebba och Malin. Ska strax sätta på oss lite kläder och åka mot dem. Sedan ta det lugnt tror jag. Kanske handla inför stug-färden imorgon. Eller så får J göra det när han kommer hem från jobbet ikväll. Han och Nilsen kan ju faktiskt ta en tur ner dit. Även om resan til stugan är lite jobbig så är det ju skönt när vi väl är där.
Nu ska jag göra mig en koffeinfri latte och käka upp halva kanelbullen som blev kvar från igår. Mmmm ...
HA EN BRA FREDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar