tisdag 14 oktober 2008

Få tummen ur ...

Har nu bestämt att det är dags att ta tag i alla oavslutade projekt här hemma!!! Ja alltså vi - jag OCH Jakob!
- Badrumsmöbel till tvättmaskinen som vi blivit lovade som kompensation för köket som sågades med slö sågklinga ... proffsigt! Kommer bli kalas förvaring för blöjor och tvättmedel etc.

- Knoppar/beslag till köket - har hela tiden tänkt ha rostfria små beslag som sitter på insidan av skåpsdörren liksom. Men idag när jag skulle skicka om emailet till Henrik, som han tydligen inte fått, gick jag in på hemsidan igen och såg dessa vita plastknoppar. Tror jag kan bli så coola. Vad tror ni?

- Lampor till köket ... ska vi ha moderna, eller försöka hitta typ danska/franska 50tals lampor? Kanske bryter av allt det vita och moderna vi annars har i köket ... hmmm ...

- Något till den kritvita väggen i köket. Hittade en jätte vacker altartavla på Indiska i snidat trä. Kan det vara något?

- Fåtölj & fotpall till vardagsrummet OCH soffbord! Hittade ett på svensk Tenn som jag vill ha - japp, 24 tuss! Tror inte det va så här i finanskriser - eller annars heller!

- Bokhylla eller/skrivbord till -nilsens rum, alla böcker behöver ett hem. Och han en pysselhörna.

- Skohylla till hallen - gärna en vita snygg sak - och praktisk som inte tar för stor plats. Och en krok i lagom höjd för Nils så han kan hänga av sig sina kläder själv.

- Och TAVLOR till ALLA rum. Framkalla svartvitt till min tavelvägg i vardagsrummets bland annat utom detta fotot som ska få vara kvar i färg & lite större, vackert! Vad vill vi annars ha för stil. Hemma ska det kännas!

Och sedan har vi stugan förstås ... får bli en annan blogg-story!
Dags att hämta lillis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar