måndag 22 september 2008

Oj vilken rivstart ...

... det blev på allt pga finansmarknadens kaos! Pappa-dagarna blev inte riktigt som någon av oss hade hoppats. Pappa var tvungen att jobba all-day-long. Tack o lov funkade det att Jakob lämnade och hämtade Nilsen. Utom en dag då jag fixade allt - men vill man så går det!!


Nilsen har varit fantastisk. Inga större utbrott eller revolutioner Men så har vi också försökt att hitta på lite roliga saker. Vi har bakat mördegskakor, målat vattenfärger, lekt med play-doo, kollat dvd:er, lekt med vatten inne på toaletten, köpt ståbräda, köpt frimärken & postat brev etc etc. Bo är också superfin - så enkel och duktig att ha med. Sover massvis, och tack och lov att han sover hyfsat om nätterna. Lill-mys-Bo!

Jakob, stackarn, är nog den som mår sämst ... även om mina hormoner får mig att känna ledsamhet att pappa-dagarna inte blev som man tänkt sig! Han försöker att få allt att gå ihop - jobb, hemma, barnen och sig själv. Mycket stress!

I fredags fick han i alla fall jobba hemma. Underbart! Och så kunde Nilsen vara hemma ... det gillade han mycket! Jag tog med mig kidsen ut på fm, i höst-solen, och han fick jobba undan lite. Plätt-lunch med nykokt jordgubbsylt. Mums, men Nilsen ville knappt äta. Sedan var han hängig hela eftermiddagen - satt lugnt i vagnen när vi handlade inför helgen. Det visade sig att han hade feber. Stackarn! Kan vara kind-tänderna kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar