onsdag 20 augusti 2008

Nästan en hel vecka på dagis!

Nils är värsta dagis-killen! Nu har det gått nästan en vecka och han är SÅ duktig! Hans inskolnings-fröken heter Eva och är en dam i 55-60 års åldern som jobbat med barn sedan hon var 23 år. Hon är tjeckiska, kom hit efter att Sovjet invaderade Tjeckien för 40 år sedan - hon är pigg & glad och pratar MYCKET! Nils verkar gilla henne och det är det som är viktigast. Än så länge har jag varit med varje dag och vi har bara varit där ca 1,5 timma per dag. Inte så stor skillnad för honom alltså mot hur hans vanliga vardagar sett ut med mig. Lek med barn på div. aktiviteter. Imorgon ska vi vara med på deras morgonsamling kl 9 och sedan när de går ut halv tio ska jag gå och fika med Malin & hennes Ebba - fram tills att de ska äta lunch vid 11. Då får vi båda stanna och äta lunch med dem alla innan vi går hem. Hittills har vi gått hem och ätit lunch och vilat hemma. Så nästa vecka blir det lite spännande att se hur det går när han ska äta lunch själv och sedan vila själv - redan vid klockan 12. Jaja, det blir som det blir. Och Eva har sagt att hon förstår om vi hämtar hem honom efter lunch om vilan inte funkar, så vi kan vila hemma. Så kanske vi slipper ett litet monster hemma om eftermiddagarna - we'll see. Man kan ju hoppas att allt kommer funka, för då kan han stanna till halv 3, tre om dagarna.

Idag fick han leka med de 3 barn som är i hans ålder -Ivan, Maximus & Hedda. Det gick kanoners. Han ör så HIMLA söt Nils. Han 'råkade' köra en liten metallbil i huvudet på Maximus när han böjde sitt huvud framåt (det var verkligen inte meningen) och då blev det ju såklart tårar, men Nils böjde sig GENAST fram och sa: "Förlåt, förlåt, förlåt!" Men Maximus ville inte bli tröstad av Eva och Eva försökte förklara att det var inte meningen och att Nils sagt förlåt flera gånger. Nils kunde inte leka vidare för han oroade sig över att Maximus satt och var tjurig. "Är Maximus glad nu?" frågade han efter ett tag. Vilken underbar liten kille vi har! Mitt hjärta höll på att brista av stolthet!

Nu i eftermiddag så har Helene och Frans varit här och fikat och killarna har lekt ute på gården - de leker kanoners. Körde på bilarna och sprang och jagade varandra. Sedan kom Frans på att han var kissignödig - och så kom Nils på att han också var det - också kom Frans åter på att han ville in och kissa - och sedan Nilsen. Ja jisses! De är galna!

Nu har vi ätit middag (spagetti & köttfärssås) och softar framför Bolibompa. Jag har ganska mycket sammandragningar. TYVÄRR fick jag inte svar av Hélena idag hur mitt utinprov var (som Jakob fick cykla och lämna idag på morgonen) - synd tycker jag eftersom det vore skönt att veta om det är några bakterier som spökar eller om det kanske är nå´t på G. Vem vet? Hoppas inte eftersom jag ska ha Nilsen själv HELA dagen imorgon (J ska på konferens dag ute hos kollega i Åkersberga hela dagen & kvällen), känns lagom nervöst om det skulle sätta igång. Ska jag då själv åka in till BB med mina saker och han komma med taxi lullig från Åkersberga eller???

På fredag är Sanna i stan och har dragit samman ett gäng tjejer för middag på Bistro Jarl. Tyvärr bokade om tiden från 18:30 till 21.30 så jag tror jag bara går dit och dricker en juice-drink och åker hemåt när de ska käka. Jobbigt att stå & sitta så länge med ett par kilos potatis i en spänd sammandragnings-mage!

Nu ska jag också chilla i soffan! See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar