fredag 22 augusti 2008

Fredag - all week long - I WISH!

Idag är det fredag - hurra! Och vi ska inte till dagis idag. De är i Prag på utvecklingsresa. Kul för dem.
Nils och jag ska å andra sidan busa hemma och ta tag i en del saker som inte blivit gjorda i veckan. Vi ska tvätta alla vita bebis kläder i klorin så d blir vita och skinande rena igen - om inte så ska vvi köpa in en hög nya bodys. Vi ska köpa ett fint påslakans set på Åhlens till Nils vila på dagis. Och vi ska köpa ett överkast till Nilsens stora säng i hans rum eftersom Jakob håller på att bli tokig på alla provisoriska saker vi har där inne. I helgen ska jag och Jakob fixa i våra garderober så att vi inte behöver ha den skit-fula IKEA garderoben i Nils rum för alla våra stickade kläder - fattar inte riktigt hur det ska gå till, men det är en annan femma. Den ska ut!

Sedan ska vi börja sova i det rummet. Ska försöka få hit Christoffer-Polen för att se om de kan fixa en dörr in till det rummet åt oss. Nu - omgående!
Och vi ska leta efter en micro som passar i vårt kökssåp. Och vi ska köpa en handdammsugare - vill ha en silverfärgad. Och vi ska ... ja, det är mycket som ska göras. Jo en sak som är viktig - vi ska köpa klistermärken och göra en kiss-&bajsplasch, så Nils får ett märke för varje pottbesök. Ett hett tips jag fick ...

Jag längtar tills jag får klippa mig, så jag ska boka en klipptid. Ska låta håret växa lite igen, men låter det nu växa ihop till kort, kort pagé - typ!
Dags för lattén och sedan sätta fart - i min bästa snigelfart. Oh - och ikväll ska jag UT - på stan! Ska träffa underbara Sanna som är hemma från London. KUL! Tyvärr blevmiddagen flyttad till sena sittningen kl 21.30 så då kan jag inte äta, men ska ner och dricka juicedrinks med dem. Ska bli kul, men vad har man på sig när man är så tjock?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar