fredag 18 juli 2008

Fixar dag i stan

Idag är vi stan - Jakob kom och hämtade oss igår. Han ska till sjukgymnasten med sitt snea bäcken nu på morgonen så vi hade inte hunnit in på morgonen. Jag & Brandis ska på kontroll till Hélena (barnmorska) och Nilsen får haka på. De har en rolig bilbana man kan få ta med in till Hélena så det är ganska ok att följa med - plus att Nils ögon blir som tefat när vi lyssnar på Brandis hjärtljud - dunkdunkdunkdunk ...
Har haft mycket sammandragningar igen - och tjock-magen är stenhård! Hmmm ... undrar om urinvägsinflammattionen verkligen är riktigt borta?!
Jaaa - jag tar det lugnt!!!

Är megasugen på att tillverka saker - så jag ska ta med symaskinen ut till stugan och sy lite i helgen. Av Jakobs vackra skjortor, som han valt att kassera, ska jag klippa fyrkanter och sy ihop till ett litet fint påslakan set till Nilsen och Brandis. Sedan är jag sugen på att komma igång med smyckena - bra tajming. Det har legat på is så länge nu, men NU är jag råsugen och har massor av idéer. Typiskt!
Måste beställa en säng till nya pyret också ... har fått bekräftat att vagnen (dubbel) är beställd - så nu måste jag sälja den hemska Emmaljunga saken på blocket! Någon som vill köpa en så gott som ny vagn för 2500;-???

Vi åker tidigt till stugan i em - härligt! Ska till Jenny & Joe på en drink när vi kommer ut. Sedan hem och slöa i soffan : I LOVE IT! Speciellt med fågelkvittret och lövsuset i bakgrunden ... Mmmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar