tisdag 4 februari 2014

VÅRT HEM …


Idag bjuder jag på ett par uppslag ur Plaza Interiör ~ från vårt hem … Och något som jag först inte såg är att de har gjort en sida som de kallar "Inspireras av Ulrika & J's coola Romantik"! Ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig sett på vårt hem som romantiskt, inte alls faktiskt! Jag fick frågan av journalisten: "vad är er stil?" och jag svarade då att jag tror kanske inte att vi har någon speciell stil, mer ett hopplock av designprylar, billigare saker, dyrare saker och framförallt så köper vi det som vi tycker är vackert. De sakerna hittar sig oftast en bra plats till slut och smälter in. Så när jag såg rubriken "Den nya romantiken!" tänkte jag "what!!" - är det vår stil? Verkligen!

… men det kanske det är? Är det det? Vad tycker ni, nu när ni sett det? Är det kanske den gamla lägenheten från förra sekelskiftet som i så fall bjuder in till detta? Eller är det våra saker? Inte för att det spelar någon roll , och inte för att vi behöver ha en etikett på vår stil. Jag är mest bara nyfiken, och förvånad *ler*.



Det jag känner efter att ha sett reportaget är att jag vill röja. Bort massor. Ni vet göra om. Helt och hållet! Men det vi egentligen behöver är mer yta, mer förvaring, fler rum. Och det erbjuder tyvärr inte den här lägenheten oss. Men förhoppningsvis hittar vi fler kvadratmeter snart, gärna runt hörnan. Och kanske kan jag även hitta min egen verkstad snart. Det vore ju härligt!

+

Nu ska jag kurera mig här. Jag dricker Airborn, ingefärs- och limevatten, thé, juicer och äter Laksa-soppa med massor av chili och ingefära. Damn denna sjuka! Nu vill jag bli frisk och springa fort igen.  
Och så ska jag jobba. Ni vet, det är en hel del hjärtan nu.
Alla Hjärtans Dag nästa vecka.
Glöm inte beställa nu snart om det ska hinna fram till nästa fredag!

4 kommentarer:

  1. Skulle då aldrig kalla ditt hem romantiskt. Tycket det är stilrent, kryddat med lite färg. Hursom jättefint!
    Modigt att ta hem en fotograf och jättekul att se. Här vägrar min man släppa in ngn fotograf. Haha.
    Krya på er!
    Kram. (Hundrafyrtioettan)

    SvaraRadera
  2. Nja inte romantiskt, men kan kanske förstå hur hon tänker-men tycker att det är ju något positivt så...:-) men hemmet är väldigt fint och personligt! jättefint reportage, och bilder!! Hoppas ni snart hittar vad ni letar efter, man vill ju inte lämna den bästa stadsdelen ha ha :-) hur stort man dock har så känns det som om man alltid behöver mer garderober......vi flyttade från fyra rum och ville ha större än fem rum och fortsatt, gammal stil (sekelskifte), balkong etc etc var väl ett under att man hittade något till slut...finns dock en del spänannde objekt (har en god vän som letar så jag hänger med lite:-)) krya från förkylningen.....blä för det!! kram

    SvaraRadera
  3. Ja jag hajjade faktiskt också till när jag läste just det ;) Kanske för att jag tyvärr har en bild av romantik som för mig är: spets, strutar, volanger, småblommigt och vitt och jag kan tycka att det romantiska kan bli alldeles för mycket.. men sen finns det ju mycket med det romantiska som jag älskar, bara det inte blir för mycket, som sagt ;) hehe! Men erat hem och stil, ser jag precis som du beskrev det som "erat" och kaxigt och coolt och färgglatt (kanske med en gnutta romantik då men inte mycket ;) Underbart reportage iaf! Puss!

    SvaraRadera
  4. Ser döfint ut! Det är lite konstigt det där att se sig själv i ett reportage. Man bläddrar ju igenom en del tidningar om man säger så. Och så helt plötsligt ser man sitt eget hem, mycket märklig känsla. Ditt hem ser jättefin ut! Heja! Och semester låter alldeles underbart!

    SvaraRadera