lördag 2 februari 2013

LÖRDAGSKRAM


Vi har haft öppet hus på skolan idag. Gjort experiment och spårat bokstäver. Så inget skönt hemma-lullande idag inte ... (detta upptäckte jag igår, då jag läste igenom ett veckorbrev! Måste köpa den där eländiga kalendern nu!). Och så har en av mina tänder gått sönder. Jag, lilla tanten! Synd att min tandläkare bor i småland!

+

Ni som undrade vad som var med hem i resväskan. Häpp! Bästa 'toothpick jeansen' från j.Crew och nya grå Minnetonkas. Bland annat ... Det är ju så bra att klicka hem saker på nätet, som han sedan bara packar ner i resväskan och tar med hem. Lätt som en plätt!



Men nu ska jag jobba lite. Sedan korkar vi upp bubblet & öppnar dörrarna för vänner. Bjuder på middag. Ni vet så där härligt en lördag. Så nu ska jag allra först ta och fixa till chokladfondanterna ... de ska ju stå kallt en stund.  Och ps. tröjan här kommer från COS. Tunn, tunn merinoull. Korall. På rean.

Kram.

5 kommentarer:

  1. Ja, jag ser. Snygg! I väntan på den riktiga liksom :)

    Jag har fått CS 6 nu, hade 4:an innan så det är ganska likt men lite nytt. Framförallt är det att jag bytt från pc till mac och annat fotoarkiveringssystem som gör mig lite förvirrad. Och yes, raw it is. Sen ca två år tillbaks. Om du inte fotar raw så tycker jag absulut att du ska börja med det och att redigera i raw-programmet. Helt enkelt toppen!

    Trevlig lördagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen eller hur. Känns lite 'snålt' med fuskversionen. Men gillar den skarpt ;))
      Som godisskål också :))
      Och ja, fotar en del med RAW men får inte till det nu med mitt Elements. Hmmm ... snarts å. Det är det där med tiden ...
      KRAM och you got mail! :)
      Njut av dagen id havet och den vackra fästningen.
      u

      Radera
  2. Men fy va snygga skorna är!!
    Hmm.. Tänk om man skulle ha sånna i vår, men hur är dom i slask?
    Färgen var supersnygg! Har aldrig prövat minnetonkas men ryktet säger ju att som är underbart sköna!

    Verkar som ni får en härlig lördag! Hoppas du kan koppla bort all vardagsstress och bara njuta! Det är vi värda;)
    Här har vi besök av mina föräldrar och har gått på isen och njutit av solen! Snart blir de chevretoast:)

    Kram /A i Östersund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minnetonkas-skorna är grymmegrymme-sköna! Helt underbara att gå. Och dessa gråa är väldans fina.
      Njut av helgen. Ulrika

      Radera
  3. Aj aj, hoppas det ordnar sig med tanden. Ha en härlig lördagskväll, kul med middag för vänner!

    SvaraRadera