torsdag 20 oktober 2016

HÖSTKRANSAR

Hahaha - jag har totalt snöat in på hösten. Varje dag när jag springer/går i Hagaparken så får jag nästan en overklig känsla, för naturen är så galet vacker just nu. 
Man må tycka vad man vill om hösten, men den här hösten är magisk. 
Ljus, explosion av färger, torrt och hög & klar luft.
Faktiskt min favorit tid på året att springa. Man blir inte för svettig och man fryser kanske bara lite om rumpan. 
Blir så sjukt sugen att ta med en påse nästa gång, plocka på mig en mass löv. Gärnade som ligger så långt in i skogen som möjligt så man slipper rastade hundars kvarlämnade saker …if you know what I mean. 

Sedan vil jag gå hem, sätta på the-kannan, bulla upp med nybakade bullar & kakor och sätta mig vid stora bordet och pyssla. Kransar till dörren. Kransar till våra stora fönster. Kransar till håret. 
Löv, pinnar, kvistar, nötter, rönnbär, nypon, ekollon, tistlar - you name it. Ljungen är så vacker, men den skippar jag då farmor alltid har sagt att tar man med sig ljugen hem betyder det olycka. Skrockfull - jag?! 

Nu kommer ju inte detta hända (möjligtvis att jag plockar fram Majas årtidsbok och snor ihop en liten lönnlövskrans åt Litet Monster - den gjorde vi alltid tillsamman med mamma när vi var så och höstlöven stod i brand - nostalgi). 
Men vackert att titta på är det … Inte sant?!








2 kommentarer:

  1. Those wreathes are beautiful!

    https://aab-edu.net/

    SvaraRadera
  2. Detta fake rolex är inte den första ingenjörskolvätekula som har producerat, men de kallar det för ”originalet.” Efter några år fake Rolex utan att ha täckt en bollingenjör kolvätetid, är jag nu glad att kolla in den nya Ball Engineer Hydrocarbon Original. Referensen rolex replica DM2118B-SCJ-BK Ball Engineer Hydrocarbon Original är inte bara en snygg tid, utan den innehåller också Rolex replica mycket önskvärd teknik, både inifrån och ut. Medan ”Originalet” inte är för dyrt, är det inte en rolex kopia budgettid och förståelse för hur dess värde kommer från kräver lite studier.
    Med Hydrocarbon fake cartier Original kan Ball övervinna en av de vanligaste förfrågningarna som konsumenterna har haft, och det är att skapa en urtavla som använder tritiumgasrör för fake IWC lysande men som har det mer eleganta utseendet som kommer utan att ha en överflöd av små fake audemars piguet rör på ratten. När det gäller det taktiska, moderna utseendet är tritiumgasrör välkomna. Som sagt, några fake panerai klockor med gasrör på urtavlan ser "klassiska" fake hublot ut.

    SvaraRadera