måndag 2 november 2015

ETT HÖSTLOV


Nu har vi haft en veckas höstlov. Jag och mina tre killar.
Tyvärr åkte jag på en hosta och halsont på första dagen.

Maken opererade ögonen precis innan höstlovet.
Vi började med att bjuda hem Makens team med respektive på fredagen (medan killarna var på Halloween disco på skolan). Så himla trevligt hade vi och så insåg vi att ha 15 personer hemma här var härligt att ha. Vår lägenhet är verkligen som gjord för att ha bjudningar i!

Seadn hann vi med en härlig middag hemma hos goda vänner som vi inte träffat på ett tag. Super god mat och mycket att ta igen. Alltid lika trevligt!
Ut till stugan för att träffa våra snickare som håller på att avsluta vårt bygge som bäst.
Vi bygger just nu både kök och badrum i helt nya gäststugan. Och friggeboden (d v s little.u's ateljé) har börjat byggas. Och så ska garaget panelas om i samma vitriol panel. 
Iiih, snart snart är allt klart!
Och det blir SÅ BRA!

Sedan hann litet Monster och Maken med ett ett-årskalas för liten kusin i Uppsala. Jag och det stora monstret fick snällt stanna hemma med våra baciller. 

Och de sista dagarna var vi nere i småland, hemma hos mormor och morfar.
Lugnt och skönt! 
Pumpa-skärande, god mat i massor. Mycket mys.
Och vistelsen avslutades med ett teaterbesök, stans vinterkabaré!

Nu är vi hemma och vardagen gav en rejäl käftsmäll idag.
Trött, saknade att hänga med mina killar dagen lång och så detta gråa novemberväder.
Suck!
Men så ljusnade dagen, fick slipa och jobba i mitt silver i verkstan. 
Och vips är allt som vanligt igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar