fredag 5 december 2014

JODÅ …


… jag lever. Men jag jobber lite mycket nu. Så jag är lite obefintlig. Jag leker nämligen tomte!
Många klappar små ska fixas och trixas med här i tomteverkstan.
Många är kvällarna som blir sena vid detta bord.
Dessutom är Maken på jobb utomlands. Och jag har åkt på värsta baskilusken. Ingen röst.
Men jag finns här!
Visar mig då och då på @llilla på instagram, även om jag är urusel där också på att vara trevlig och svara och kommentera. 

+

Tända ljus och amaryllis piggar upp … 

Ska ut och leta efter de här rosa godingarna … 

Ha en fin dag!
Jag har sedan stängt mellan den 23 december och den 3 januari - d v s alla beställningar som kommer in  efter den 10 december tillverkas och skickas efter den 3 januari. 
Ni ska se min orderlista. Oj oj oj!
Så tacksam!
Men det blir 24/7 fram till jul i verkstan. Det är ett stort ansvar att vara tomtens hjälpreda.
Utan röst dessutom.

Och så vill jag berätta - GOLD is da shit verkar det som. Oj vad ni gillar och beställer.
En av mina svenska silver-grossister avrådde mig att köpa in detta material, han trodde inte att det skulle sälja så bra. Han har aldrig själv använt materialet och var tveksam. Hihihi! Så fel han hade!

Trots detta så köpte jag in ganska mycket guldmaterial (gold filled) inför hösten och jul. Och det är slut, i stort sett allt är sålt!
Jag har några brickor kvar och så har jag några meter 'curb and ball chain' (den inns i silver också, har bara inte hunnit visa den).
Resten är slut och min leverantör kan inte leverera något mer innan jul. Så ledsamt och stressande. Men jag letar efternya leverantörer av detta material. We'll see! Det här med grossister i min bransch, ja, jag vet inte jag … inte de mest charmerande och någon kundservice-kurs har de då inte gått. Det som för mig är A och O med en business.

Till våren kommer förhoppningsvis t ex armband BRICKA : RUND 18 i guld samt halsband BRICKA : RUND 18. Det blir en spännande vår.

+

Nu till verkstan!
Men tror jag måste följa med syrran till Pascal på en frulle föst.
Bli lite kramad och peppad av den bästa syrran som finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar