torsdag 21 augusti 2014

HUR DET BRUKADE SE UT ...

Nu har Fabriken slagit upp portarna igen efter ett sommarlov.
Dagens tema är vardagsrum och jag ska erkänna att jag känner mig helt tagen på sägen; jag är helt ur fas fortfarande. Kvar i sommarlovskänslan (fast jag jobbat hela veckan och kört igång två små monster i skolan igen). Jag vägrar liksom att inse att sommaren, den där underbara sommaren med värme och sol, är slut. Att vardagen tar fart med full kraft på måndag igen. Och därför missade jag även det här med att Fabriken skulle köra igång idag (men kära Fabriken, ta det inte personligt - jag kom en timma för sent till sonens föräldrarmöte idag också _ suck vad jag blir trött på mig själv!). Vardagsrum! Oj oj oj, vi som inte har mer än soffor och tv-bänk på plats där ännu (jo, också kom väggbonaden upp nu ikväll plus en tavla … ). Sakta men säkert så.

Så jag bjuder på ett par repris-bilder. Vårt vardagsrum i gamla lägenheten, dokumenterat i Plaza Interiör. Direkt efteråt kände jag 'varför gjorde jag det där egentligen!' … men nu, när vi har flyttat och är på plats i vår nya lägenheten, så känns det otroligt roligt att ha detta reportage att titta på. Jag älskar den där lägenheten, jag älskar vårt gamla vardagsrum. Det var min trygga punkt. (Sån himla tur att min verkstad än så länge är kvar där!).


Nu håller vi på att inreda nya lägenheten. Vi kom på plats vid flytten, placerade ut de möbler vi hade sedan tidigare. Så kom sommaren och vi bodde på vår ö. Men nu så sakta men säkert ska vi väl komma i ordning här också … Och det känns redan som hemma. En ny trygg punkt (läs nya soffor). Och vårt hem.

Nu ska jag surfa in på Fabriken och sörpla i mig inspiration. Kanske kan jag få lite tips på hur vi ska inreda vårt nya vardagsrum. Ett nytt soffbord ska inhandlas. Och en ny lampa. So stay tuned … 





2 kommentarer:

  1. Finfina reprisbilder, jag ser fram emot att få se hur ert nya vardagsrum tar form sen.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Åh, så himla skoj med något nytt att inreda! Sofforna ser ju himla fina ut - ska bli roligt att se det hela växa fram. Och kul att se dig med i Fabriken!

    SvaraRadera