måndag 27 januari 2014

ETT LITET SÄTT ATT SÄGA TILL NÅGON ATT MAN HJÄRTAR ~ ALLA HJÄRTANS DAG


Armbandet FAMILY … ja, jag döpte det så eftersom det första armbandet som jag tillverkade var med en hel familjs brickor på rad. Nu har jag sålt en hel del av det här armbandet och många gånger väljer man endast brickorna med t ex barnens bokstäver. Hela namn har stämplats. Vackra ord. Eller så väljer man att bära endast en bricka, med sin egen bokstav ~ eller sin respektives. Eller bara ett litet hjärta stämplat på brickan, eller en siffra … Du väljer helt enkelt själv.

Men så beställde en tjej armbandet som ett vänskapsarmband. Hennes bästa väninna skulle flytta till Australien och hon ville ge henne något som de båda kunde bära med sig på var sitt håll i världen. Hon beställde armbandet med E {hjärta} Mett till sig själv och ett till hennes väninna. Tjejen är poppis på instagram (och har en av de mest vältränade magar jag sett;) så efter att hon visade armbandet har många armband beställts med just denna brick-kombination, d v s en bokstav - ett hjärta - en bokstav.

Och vilket armband passar väl bättre att ge bort till någon som man hjärtar på ALLA HJÄRTANS DAG … !? Eller så skickar man länken till någon som kan tänkas vilja ge ett sådant till en *ler*.
Eller kanske 'bara' beställa det till sig själv, för man får inte glömma att hjärta sig själv.

Armbandet kostar i detta utförande 350 sek (3 brickor samt ett hjärta vid låset i en egen liten snutt kedja). Armbandet på bilden är med den tunnaste ärtlänken som jag har (1 mm), det kommer normalt med min vanliga ärtlänk (60). Allt material är sterling silver 925 och bokstäverna stämplas för hand av mig med hammare och stålstämplar.  Du beställer det genom ett email till: little.u@telia.com

1 kommentar: