lördag 21 december 2013

JULPYNT


Idag ska det vända åt det ljusare igen ~ jippijaja säger jag! För att fota den här tiden, för en amatör som jag, är ju så svårt!! Ljuset räcker inte till liksom, och blixten gillar jag inte. Och som nyårslöfte ska jag nog bannimej ha att lära mig fota bättre och att fota mer i RAW-format.

Men glad i min nya julstjärna från DAY - det är jag … ni ser ju! Så fin! Jag hittade den för länge sedan, stod och klämde på den när jag var med tjejerna i Götet. När den sedan dök upp på Campadre (!) så slog jag till. Ja, så blev det minsann lite julpynt här hemma till slut. Den, å änglaspelet, minigranar & tallarkvistar i vaser. Den egen-på-hittade adventsljusstaken. Och så ett pepparkakshus.

Igår skickade jag mina sista little.u beställningar. Nu ser det ut som om en bomb har briserat i verkstan. Emailen är full av postens bekräftelse emails. Mitt huvud värker något fruktansvärt (kan det vara migrän, jag mår så illa och huvudet känns okontaktbart!). Maken, jag & barnen har på rekordfart handlat så gott som alla julklappar idag. Och jag har handlat godsaker på Österqvist i Hötorgshallen (julskinkan! hihi!). Imorgon tänkte jag visa min uppskattning till er alla … så håll utkik på min blogg & instagram.

Nu ska jag lägga mig ner i soffan. Blunda en stund och bara njuta av att vara. 
Inga fler måsten nu.
Bara så! 

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du har puffat upp några kuddar bakom ryggen nu och vilar gott mitt i allt. Den finaste av jular önskar jag dig, Ulrika. Allt gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Å Ulrika så fint år! Vilka härliga härliga bilder, så roligt att se din familj. Måste fråga om era kökslampor. Är det Carvaggio? Vi köpte två svarta mindre fönsterlampor till våra köksfönster som ser ut precis som dina vita bara att de är mindre. Himla fina de där. Kram till dig! Ja fortsätter att titta in för din härliga inspiration och fina smycken. Kram!

    SvaraRadera