onsdag 20 november 2013

DISNEYLAND I LA-LA-LAND


Jag satt och tittade igenom våra bilder från resan vi gjorde i juni - till Kalifornien. Och fastnade för de här från Disneyland. Det är inte bara barnen som älskar detta ställe. Jag tror minsann att jag älskar det precis lika mycket. Hahaha! 

Ja, för allt är så välgjort. Det är så väl igenom tänkt. Det är så Disney. Det är så underbart! Och hade det inte varit för alla dessa människor - och alla dessa köer. Och maten kanske ... Så hade det varit den optimala platsen på jorden *ler* ... Till och med himlen är lite extra blå på Disneyland! 

Dagens höjdpunkt var naturligtvis Splashmountains. Lyckan - när man stått i kö i ca 45 minuter - att äntligen få åka i dessa timrade stockar, på vatten - in och ut genom det där berget och med alla små sagor berättade av små underbara figurer. Och sedan avsluta med stupet. STUPET! Där de dessutom tar en bild på oss ... Jag dööör så kul! Kolla Makens min. Undrar om han behövde byta filsingar efteråt ... Hahahaha!

Minsta Monstrets höjdpunt var när han fick krama Långben. RIKTIGA LÅNGBEN! Även detta efter en lång stund i kö (som dessutom inkluderade en Långben-kisspaus!!). Men ni ser litet Monsters stolta min. Det är liksom de två - han & Långben - kompisar - på riktigt!

Kan säga att vi sov alla ganska bra efter denna intensiva ~ men galet roliga dag! Det är det här som är uppsidan med att båda barnen blivit större. Man kan göra så mycket roliga saker tillsammans. Och jag älskar det! Denna resa till Kalifornien - bästa. BÄSTA! Snart igen hoppas jag ...  


3 kommentarer:

  1. ha ha underbart, ja visst var Disneyland galet!:-) Vi hade det också otroligt kul där...men du nästa gång det finns fast track..:-)!! Då slipper du köer....

    REsor med familjen är det bästa!!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Underbara bildet! Disneyland är perfekt för STORA samt små. Vi kanske ska ta en av våra middags-dates på Grönan någon gång? ;)

    SvaraRadera
  3. Mysiga bilder och minnen :-) Länge sen jag var där. . .

    Kram N

    SvaraRadera