torsdag 17 oktober 2013

TIPS PÅ PILLRIGT MEN KUL PYSSEL

Mitt Stora Monster kom hem från skolan häromdagen och sa: "Mamma, gå in på den här hemsidan! Det är så cooola saker man kan skriva ut och pyssla med!" Han är kille & 8 år. Och mitt mamma-pyssel-hjärta började banka. Och vet ni, det här är ju världens grej. Kanske är jag sist i världen att känna till dessa små kuber, men kanske kan jag tipsa någon annan pysselsugen mamma/barn där ute om dem.

Sidan heter PaperBoxWorld. Och det finns mallar på de mest fantastiska små djur som man kan klippa, klistra & vika. Litet och Stort Monster älskar dem! De sitter med tungan i mungipan och klipper raka streck, viker fina kanter och klistrar ihop dem försiktigt. Vet inte om det är kidsen eller mamman som tycker de blir finast!? *ler*

Sedan kom syrran och tipsade om ännu en sida - med aningen mer komplicerade men helt fantastiska små figurer. Nu har vi att göra ett tag. Och det är ju bra när höstvindarna börjar vina lite kallare runt öronen. Dessutom ska vi nog ta och pyssla ihop några sådana här. Och några sådana här.


Bring the höst-mörker-on!

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Tänk om det hade funnits när mina var små :-)

    SvaraRadera
  2. Så duktiga ni är allihop. Jag har aldrig varit duktig på att pyssla - tur för mina döttrar att de fick pyssla på dagis och i skolan :-)

    SvaraRadera