måndag 3 juni 2013

LITE SOMMAR INFORMATION OM little.u


Hej hej.
När jag fyllde år överraskade min Make & barnen mig med min ÖNSKERESA. Han har bokat biljetter till oss alla och vi ska åka till Kalifornien. Galet va! Jag bodde där i lite drygt ett år när jag var 20 (ja, ett bra tag sedan, och kanske ett av de bästa åren i mitt liv). Sedan dess har jag drömt om att få åka tillbaka. Vi har tillsammans många gånger pratat om att åka, men känt att barnen kanske kan få bli ett par år äldre. Men nu, nu ska vi åka. Min Make är galet bra på överraskningar! Herre gud!

Vi börjar med några dagar i NY, för att sedan flyga vidare mot San Fransisco. Där kommer vi att hyra en bil och sedan köra Highway 1 ner mot San Diego som är vår slutdestination. Längs vägen tänkte vi stanna och bo på härliga ställen och uppleva roliga saker. I San Diego bor dessutom min 'mamma Maria' som jag bodde hos för 20 år sedan. Och sonen som jag tog hand om då, han är idag 27 år gammal. Oh! Jag blir tårögd när jag tänker på att jag snart kommer att få träffa dem igen.

Och det är här jag skulle vilja  be er om hjälp. Kanske kan ni komma med tips och förslag på boende, saker att se, saker man inte får missa och saker som man inte bör göra på denna resa. Skjut på bara! Alla tips, stora som små mottages tacksamt. För nu börjar den stora planeringen för oss. Den ska vi göra tillsammans, stora & små. Ni förstår ju. Pirrigt! Vilken resa det kommer att bli.

+

Dessutom innebär detta att little.u's verkstad kommer att vara stängd - för första gången sedan jag startade. Ni vet stängd så där på riktigt. Man kan naturligtvis skicka sina beställningar under hela tiden som jag är iväg men jag kommer mellan den 16 juni och 2 juli inte kunna tillverka några smycken. Jag hoppas dock komma hem med ny inspiration och nya idéer.
För att ni ska hinna få era smycken innan jag åker så skicka era beställningar nu så snart ni kan, dock senast tisdagen den 11 juni. Efter det vågar jag inte garantera leverans. little.u kommer sedan att vara i gång hela sommaren, dock med aningen längre leveranser. Men jag skyndar så klart på så gott jag bara kan ...

Armbandet LOVE (ovan på bild) kommer att börja säljas då jag kommer hem. Väntar på hjärta-leverans. Jag har ett par hjärtan hemma nu om någon skulle vilja beställa.

10 kommentarer:

  1. Men herregud så spännande!!!
    Vilken present!!! Vilken make du har!!!
    ;)

    Jag förstår dina känslor precis.. Jag har också bott i södra CA och jobbat som AuPair när jag var 20.. (Jag bodde i Newport Beach).
    Jag har fortfarande kontakt med familjen och barnen och de har även varit i Sverige och hälsat på. Då min syster och hennes familj bor i de trakterna i CA, är jag där emellanåt (fastän det var ett gäng år sedan sist), så jag ska nog kunna komma på några tips till dig.. Återkommer.

    Kram fina du.
    /Johanna (från "gamla" todayyouinspiredme...)

    SvaraRadera
  2. Åhh, din lyckans ost. Vilken man!!! Å underbara CA!
    Jag å F var i Huntington Beach vid påsk på en snabbvisit. (Vårt favvoställe i södra CA är HB å Orange County över huvudtaget.)
    Några tips längs vägen;
    SF; Alcatraz (boka bums för att få biljetter), Cable Car, Fishermans Warf. Plus de andra klassiska turistgrejerna. Bil i SF är mest bara krångligt, hämtas lämpligast ut i slutet på vistelsen där. Kör Lombard street, sen norrut över Golden Gate. (avgift norrut, gratis söderut.)Stanna på rastplast strax efter bron å ha underbar vy över SF. Fortsätt upp till Muir Woods å kolla STORA Red Wood. Mäktigt. Stinson Beach, utmed HW1, vid havet är vackert. Tiburon å Sausalito är trevliga städer norr om stan. (Kan med lätthet även åka båt till T å S. Har åkt flera gånger mellan Tiburon å Ferry Building. Har en vän som bor i Belvedere, precis vid vattnet med utsikt mot GG bron å Sausalito. Vackert!)
    Köra söderut; ta av motorvägen mot Half Moon Bay, stanna till i Carmel. Vackert! Liksom hela vägen är. Passerar div olika landskap å vågorna slår nästan upp på bilen ibland =)
    I LA-area; Piren i Santa Monica, Venice Beach, Hollywood Blwd, Universal Studios, Knott's Berry Farm, Disneyland, Car's Land (har inte varit där själv ännu, men kompisar som varit där var mkt nöjda).
    En sväng upp till Observatoriet i Griffith Park framåt eftermiddagen, å stanna till efter skymningen är maffigt när hela LA tänds upp. Det är en av grejerna våra barn har stora minnen av. Är det klart väder kan man få kolla stjärnorna i stor stjärnkikare.
    Balboa Island är en mysig ö dit du kan ta dig med en liten färja, med plats för tre bilar. Ät Frozen Banana på Balboa.
    Corona Del Mar har mysig badstrand i en vik.
    Trafiken i LA-area är ett stort bekymmer. 405an är fruktansvärd emellanåt. En sträcka som, utan rusningstrafik tar 45 min, kan likaväl ta 3 timmar....
    (Se till att vara "ny-kissade" ;-)) Four o five, 405, nämns emellanåt som four or five hours... Kör i Car Pool-lane för snabbare resa. Men det gäller att planera körningen för att hinna av på rätt avfart..
    Legoland, mellan LA å San Diego, var uppskattat av våra barn.
    I San Diego har vi bara hunnit med Sea World. Så det är outforskad mark för mig. Men det kan du ju själv ;-)
    Det här var en del som jag kom på nu.
    Hör av dig om du skulle vilja veta mer om nåt särskilt.
    Vi har knappt bott på hotell i CA, så jag har tyvärr inga bra tips på det.
    Men, herregud vad jag vill åka tillbaka snaras igen... Saknar det redan. Hälsa CA från mig ;-)
    Kram Cicci


    SvaraRadera
  3. Nej men asså vilken fin resa! Åh så kul! Hoppas vi hinner ses innan ni åker. KRAM

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken resa! Så spännande och häftigt, både för er och barnen.

    SvaraRadera
  5. Men åh så härligt, jag ska med glädje ta del av de tips du får här - det var tyvärr allt för länge sedan jag var i CA. Kommer liksom aldrig längre än till NYC nu för tiden :-)

    SvaraRadera
  6. Åhh vad härligt!! Vi har både åkt Highway 1 start San Francisko (med lite tur i Napa Valley och sedan ned till Los Angeles med barnen och sedan östkusten med start New York ned till Los Angeles med barnen, båda resorna rankade vi som en av våra bästa! Ni kommer att få det toppen, det är en sån himla cool resa. Ska försöka kika och hinna få ned lite tips!

    kram sålänge!Ska försöka få iväg mina bsetällningar men är så himla mycket nu så man kanppt hinner tänka och andas...annars blir det efter sommaren

    kram

    SvaraRadera
  7. Men vilkenman du har ..grattis till både ho och resan ..*skrattar..och ha så jätteskoj!!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  8. Åh så fantastiskt härligt det låter! Hoppas att ni får en underbar resa och njut av ledigheten :) Kram

    SvaraRadera
  9. Ingen dålig present! Härligt!! Hoppas allt är bra med er!! KRAM från Skåne

    SvaraRadera