tisdag 18 december 2012

ÅRETS JULKORT.


 Nu så.

Med ett litet monster hemma idag, med pipande lungor och feber, så tog jag några minuter och snickrade ihop ett par julkort. Ja, och det är sanningen. För det är bara några stycken i pappersformat som skickas varje år, av olika anledningar. Sedan kommer det ett e-kort till alla er andra (förra årets e-kort).

Den vackra bocken fick vara med. Alltid korten från Granit. Mina creme-färgade silkespapper. Och mina neon-rosa silkesband (från little.u paketen). Lite handskrivet. Och så mycket kärlek så här i jule-tid.

Så GLAD JUL.

Och vet ni vad: Att på torsdag morgon (pling) så stänger little.u's verkstad för julen. Då ska jag börja dagen med att dricka jul-kaffe med kär vän. Då ska jag hjälpa tomten med klapparna. Då ska jag städa undan här hemma. Då ska jag ta tag i julen.  Och pussa på två små monster. Och då ska vi lira elgitarr. Mmmm ... och så lyssnar jag så mycket på den här låten att jag hör den utan att ha den på.

3 kommentarer:

  1. Men du så vackra! Vilken färgkombo, finaste korten jag har sett tror jag till och med. Jomen visst! Vi har lika samma sax också!

    Hoppas litet monster kryar på sig snart!

    SvaraRadera
  2. Å, blir lycklig när jag tittar in här. Färg, kort, sax. Julkaffe. Pussar. Lira elgittarr. Sånt där härligt!

    Hoppas också lillmonstret blir bättre snart!

    xx

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder och kort! Så pyssligt! Jag förstår att det ligger mycket kärlek i de kuverten.

    SvaraRadera