söndag 11 november 2012

PAPPA STÅLMANNEN



Här har vi vaknat till regnets smatter mot rutorna. Det ser inte ut som att solen 'orkar' fram idag. Det är helgrått. Så vi passar på att fira fars-dag : två små söta monster har uppvaktat världens bästa pappa med ett armband (han som annars aldrig bär smycken). På silverbrickan står det deras pappas alias: STÅLMANNEN. Hahaha! Vi bakar saffransbullar (efter det här receptet, dock modifierat eftersom vi inte tål nötter). Vi ska kratta 'en miljon och tusen' löv från vår 'lilla' tomt - andas frisk luft. Fika med Familjen Kusin - som vi inte träffat på länge. Och avsluta dagen med en Fars-dags-middag, en trappa upp med little.sis och hennes familj. Det här blir en fin dag.

Och så till min egen pappa · tänk att just jag fick världens bästa pappa. Faktiskt! Tack. 

Bilden ovan får bli dagens bidrag till Fabriken. Söndagens reflektion: tänk så fint att mina barn ser upp till sin pappa så mycket. Nästan så att de tror att deras pappa är stålmannen ... (ler).

8 kommentarer:

  1. En perfekt Fars Fag med andra ord!

    Lycka att få ett så fint armband <3

    SvaraRadera
  2. Vilken fin present till pappa! Lovely!

    SvaraRadera
  3. Attans jag skulle ha beställt ett med BKP till maken!! Hahaha

    Superfint!

    Njut på härliga landet...

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag ni verkar haft! Armbandet är jätteläckert! Kul text!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. DU, glömde ju säga att du fått en blog award av mig...vet att du fått den förr men ändå, jag ville ge dig en!

    KRAM

    SvaraRadera