söndag 21 oktober 2012

SÖNDAGSMATT



Vilken helg det här blev. Städdag i bostadsrättsföreningen igår. Städdag på förskolan idag. Inköp av skor till barnen igår (tänkte göra det INNAN alla är slut, för en gångs skull). Inköp av nya förvaringskartonger idag (alla barnens urväxta kläder stuvas om och mina pysselgrejer rensas ut). Ni hör ju. Det var inte de mest upplyftande aktiviteterna. Roligare kan man ju faktiskt ha det en hel helg.

MEN igår kväll hade vi vänner över på middag. Väldigt trevligt. Som alltid. Nu blev det inte riktigt som vi tänkt oss. Haha! Vi förberedde en lasagne i timmar innan de skulle komma och vad händer. Just när de knackar på dörren och jag går och öppnar hör jag från köket en skräll av glas som går i kras och Maken som svär en hel radda fula ord. Jag ursäktade mig och smög in tillbaka - och där, mitt på golvet i köket, ligger vår lasagne tillsammans med glasformen i en hög. Med tomatsås över luckor, golv köksbänk och Make. Jahapp. Så kan det gå. Snopet! Så vi åt hämt-pizza (behöll det italienska temat). Det jag egentligen ville berätta om gårdagens trevliga middag var deras "gå-bort-present" som de hade med sig. De bad att få låna över våra barn 45 minuter innan de skulle komma - en liten surprise sa de. Och när de kom hade de med sig en fantastisk halloween pumpa. Så fint! Barnen älskade det, så klart!

min söndagsbild är tipset på gå-bort-present. En vacker halloween-skuren-pumpa! Här på Fabriken kan man se vad andra hittat på denna söndag.

3 kommentarer:

  1. Så härligt med vänner på middag! Kul att du kikade in hos mig! Nu ska jag kika vidare här hos dig:)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Vänner och middag på golvet....bummer! Hämtpizza var iallafall en bra b-plan.

    Pumpan är underbart. Jättefint!

    xx

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig överraskning med pumpan! Synd på lasagnen och formen förstås, men det är ändå sällskapet som är det viktigaste.

    SvaraRadera