onsdag 9 maj 2012

VARDAGSFIN


lite nytt från COS

När barnen och jag sprang runt och 'mös' på stan i lördags så hade vi faktiskt ganska mysigt. Även om vi missade körsbärsblommningen i Kungsan - vi upplevde i stället körsbärsblads-snöstorm. Vi åt lunch på "the golden M" och hängde en stund på den största (& stressigaste) leksaksaffären. Och så hann jag säga hej till en kär vän som var uppe från Skåne-land. (även om det tokade till sig och inte blev någon lång-fika). Barnen fick varsin leksak med sig (med betoning på liten) som de var mycket nöjda med. Och som avgjorde om mamman kunde gå inom COS-butiken eller inte. Väl därinne så satt barnen och lekte med sin små filurer och mamman hann plocka ihop ett par fina plagg. Bl a den mest underbara bh (som fungerar perfekt på små lingon) och en tunn, grå-melerad t-shirt. Så nu känner jag mig vardagsfin!

Tävling kommer (verkar luta åt något med sculls *ler*). Håll ut. Livet snurrar ett varv för mycket just nu. Men kul har jag. Och andas gör jag igen. Och ler åt det här fina. Älskar all blogg-kärlek. Älskar.

9 kommentarer:

  1. Vilken underbar BH, tack för tipset! Ja, ekologiskt är ju bara bäst. Gryningen ligger på Folkungagatan, inte alltför långt från tunnelbanan, Medborgarplatsen. Körsbärsblad-snöstorm lät kanske inte så mysigt men som en upplevelse det med :) Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. underbart sött och snyggt och fint och passande! :)

    Vill ha ett med N och P för lilla P!

    Kram

    Ida&Nike

    SvaraRadera
  3. Åh, vad mycket fint :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Så härligt när man hittar fina saker. Tänk att man kan bli glad för så lite =)
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  5. Jo men det är ju vardagskläderna man använder mest så då är det extra kul när man känner sig fin:) fina halssmycken! Kram

    SvaraRadera
  6. Alltså stjärnan!! Är det din design? Fint att blanda guld och silver.

    Och BH:n, hade passat mig utmärkt i vanliga fall, men nu är jag inte riktigt kompis med mina behag (fd lingon, numera galia-meloner!) Hopplöst! Och snygga amnings-bh, hahaha, vilket skämt!

    I morgon ska Harry och jag till stan och det blir absolut ingen tur till leksaksaffären. COS däremot...

    Go for Scull!

    SvaraRadera
  7. Hej,
    vilken fint halsband du har gjort till Mokkasin! Vad skulle det kosta att beställa ett sådant, fast med bara 3 brickor?
    Du är så duktig!
    /petra

    SvaraRadera
  8. Anna: Jajamensan - stjärnan är ett little.u smycke - dock en prototyp än så länge. Det kommer att komma i äkta silver. Detta i guld håller verkligen inte måttet då "guldet" skavs av efter bara 2 dagar. Alltså inget som jag vill sälja. Tyvärr. Men håll ögonen öppna. För stjärnor kommer, i alla dess former.

    Petra: TACK! Vad glad jag blir. Halsbandet kostar med tre brickor - 425 sek (375 + 50 sek).
    http://littleujewelbox.blogspot.se/2012/05/hjarta-mini.html Skulle du vilja beställa så emaila mig på ulrika.burell@telia.com

    Ida: Är du sugen hör av dig på ulrika.burell@telia.com ...

    KRAM till er alla!

    SvaraRadera
  9. Min favorit bh oxå, har ryckt en i varje färg för säkerhets skull :-) T-shirten har jag också, älskar den.
    Trevlig helg.

    sanna

    SvaraRadera