söndag 22 april 2012

URSÄKTA | HAR JAG KOMMIT FEL?


OK. Jag bjuder på den här ... haha! 

I går kväll var vi bjudna på fest av våra goda vänner. Och när de bjuder till fest är det alltid fullt ös och roliga teman. Igår var temat: "ursäkta, har jag kommit fel?" Va? Vad är det för tema ... undrade jag när inbjudan kom (som jag gjorde åt dem *ler*). Tänka, tänka, tänka. Vad sjutton ska jag hitta på?

Så kom jag på det. En dam som ska åka finlandsfärjan. Fördommar - jag! Kanske. Haha! Men jag gick all in. Blonderad, stor-lockig peruk (egentligen Dolly P's), turqouise ögon, rosa läppar, söt parfym, fjädrar i öronen, lång topp, midjeskärp, glitter-tights och klackar höga & spetsiga. Tjagglade tuggummi. Snurrande lockarna runt pekfingret. Putandes med munnen. Superfixad.
Ni vet ... allt för att hitta mannen med stort M, som kan bjuda mig i baren, på färjan.  Med VIP-biljetten i högsta hugg. "När öppnar baren?" "Hur många får plats i min hytt?" "Äré  räkfrossa?". Ja jisses så kul jag hade. I rollen - alltså. Och på festen. Vann gjorde jag också för bästa utklädnad. Tillsammans med Maken som var Bonde. Hahahaha! Älskar fester som man får gå på 'utan att vara sig själv' ... 

- min finlands-färja biljett -


Tack snälla Herr & Fru Fabrik för en toppen fest! 

8 kommentarer:

  1. Men vilket härligt tema! Nu blev jag sugen på att ställa till med partaj:)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, underbart!!! Jag älskar teman och brukar också gå all in, det blir liksom roligare så. En gång var vi Spice Girls och jag var Mel B, jag var bra nära att pierca tungan, men nja där satta jag stopp ;O)

    Vad kul att det blev lyckat!

    SvaraRadera
  3. Haha, störtskönt! Du är ju vrålsnygg som Finlandsfärjetjej.
    All in, gillar't!!

    Jag har inte klätt ut mig på länge, ser att det är dax!

    Kram och grattis till första pris!

    SvaraRadera
  4. hehe! cool outfit.
    äsch. jag tryckte på nåt på layouten så den såg ut på ett annat sätt. som jag egentligen tyckte var snyggt men man kunde inte se sina blogrolls.
    ha en mysig kväll!!
    kram//jennifer

    SvaraRadera
  5. Härligt!! Och vilket kul tema!
    Får du tråkigt en helg kan du ju bara svida om och hoppa på båten, blir nog många drinkar ;-)

    SvaraRadera
  6. Vilket skojigt fest-tema och vilken påhittig roll du spelade! ;)

    SvaraRadera
  7. hahhaha va kul!

    å tack för din kommentar på "devlaration of love", om trä... min morfar svarvade också, men tyvärr gjorde han sig av med allt när jag var ganska liten och ännu helt ointresserad..
    Dock har jag haft turen att få svarva en hel del under min tid som designstudent. Jag ääääälskade det!
    Det är hur kul som helst och jag är faktiskt lite avundsjuk!
    Lova att du tar tag i det och testar.. Jag tror du också kommer att gilla det..

    Ha en fin kväll KRAM

    SvaraRadera