måndag 12 december 2011

EN RIKTIG KALASDAG





Igår firade vi hela dagen lång. Att Nilsen fyllde sex år. Mormor, morfar, Tommy, Cissi & Lisa var här på förmiddagen och gratulerade. Det bjöds på prinsesstårta. Åh vad många roliga presenter han fick !

Sedan på eftermiddagen var det (äntligen) dags för hans Rymdkalas. Som han planerat och tänkt. Alla skulle vara utklädda till rymdgubar. Han själv var utklädd till astronaut från NASA. Lillebror var Buzz Lightyear. Mamman var mest bara rymdgalen. Vi klädde in köksbordet i papper som målades med raketer, planeter och aliens. Vi bakade cupcakes som såg ut som små aliens. Vi tände lava-lampan och så fixade vi godispåsar som innehöll "rymdantenner" (ni vet diadem med två silverglittriga bollar på spiral-vajer). Och så satte kalaset igång. Litet (som det ofta blir i adeventstid och då alla är sjuka) men mycket mysigt. Jag tror vår lilla Nils var nöjd med sin dag. Han har dokumenterat det hela med sin nya riktiga digitalkamera. Så härligt!

Nilsen hälsar och tackar 'beep : beep' för de fina grattis-hälsningarna och för alla fina presenter som han fick ! KÄRLEK!

4 kommentarer:

  1. Nä vad fräckt :)!
    Han måste varit salig. Duktig morsa han har, men det visste jag ju redan :).
    Ha en fin kväll Ulrika med familj!!!
    Kram/Jennifer

    SvaraRadera
  2. hahaha, så fint! å vilka cupcakes då. jag vill ha ett sådant kalas när jag fyller år.. rymdkalas... även om jag kanske är lite gammal för det ;)

    SvaraRadera
  3. Lite sent men inte desto mindre, grattis och hjälp vilket fantastiskt rymdkalas! Finfina kläder och Nilsens Nasahjälm har jag själv klämt på mig en gång.... det var mkt märkligt att titta på ; )
    Malin

    SvaraRadera
  4. Camilla-Lugna gatan14 december 2011 kl. 10:45

    Vilken kalasidé och vilka fantastiska muffins! Ville bara titta in här och önska dig en riktigt GOD Jul, även om det är 10 dagar kvar. Läste om er resa, det lät ju helt underbart.

    Kram Camilla -Lugna gatan

    SvaraRadera