måndag 5 december 2011

ATT HÄNGA MED DEN FINASTE




Idag sitter jag och dricker espresso efter espresso. Herre gud vad jag är trött.
Hösten har tagit ett rejält grepp om mig. Men jag dricker aloe vera med en massa nyttigheter i. Och så sitter jag med mina smycken - vilket brukar pigga upp mig.

Idag lyssnar jag på Eva Dahlgrens fantastiska "ängeln i rummet" som Laleh sjunger.  Love it!
Och så tänker jag tillbaka på helgen. Vi har haft en ganska skön helg. Så där hemma-lullande bara. I fredags satt vi som sagt hemma i soffan, åt ostbågar och tittade på Idol. Sedan i lördags tog jag & Nilsen en tur ner på stan. Vi gick längs Drottninggatan och söp in den vackra julbelysningen {shit vad mycket mapor det är i hela stan!}. Vi åt varmkorv till lunch. Vi gick inom leksaksaffären och önskade oss saker {någon fyller ju år om en vecka!}. Vi gick inom den stora godissaffären och plockade påsen full. Och så ner till Hötorgshallen. Och mamman fick sedan de coola glitterbraxorna och Nilsen 3 nagellack. Och så ville Nilsen gå och klippa sig. Så då gjorde vi det. Och han blev så fin. Kanske världens finaste lilla kille. Och vad det är fint att få hänga med sin stora pojk ibland. Bara vara med honom. Prata om sådant som vi kanske inte hinner annars. Finnas där bara för honom. Nils har ett hjärta så vackert, så vackert. Och en fantasi så stor, så stor. Och han är min Nils. Och ska jag vara helt ärlig så behövde jag en break från lillebror {Nils också, tror jag} eftersom han de senaste veckorna hamnat i ett riktigt hiskeligt 3-års trots. Som heter duga! Herre gud vilket temperament denna lilla söta unge har. Det går från det där bubblande & glädjefyllda skrattet till illvrål & blixtrar med dunder på noll sekunder. Och hans mamma står så maktlös och vet inte vad hon ska ta sig till. Fina lilla Bosse, jag hoppas så för din skull att det snart är över. Du har det tufft just nu ... 

På kvällen kom little.sis med familj över på middag. Som Nilsen själv bjöd in till. Så trevligt så.
Igår städade jag. Som en tok. Och så jobbade jag lite medan Maken & kidsen spelade Wii. Och så avslutade vi dagen med att alla lagade mat i köket. Så det räcker för hela veckan, tror jag. Så jaá, en riktig hemma-lullande helg. Som är så skönt att ha ibland.

Nu . Måndag och nya tag.
Och snart åker vi ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar