lördag 19 november 2011

VOLUSPA : KÄRLEK


Härliga ljuvliga lördag !

Vi har tillbringat förmiddagen till att reklamera skor {Nilsens höstskor som spruckit i sömmen}, vi har ätit lunch på {alltså hur nyttigt!} och vi har tackat ja till kalas i sista sekund för att sedan tacka nej då vi kom på att de har katt. Och Nilsen är super allergisk mot katt. Så synd!

Sedan - mina vänner - har jag njutit storslaget av en sakta prommenad ner för hela Drottninggatan {med start från Odenplan} i ett fantastiskt solsken. Jag njöt av ensamtid, att titta på människor jag möter, av pulsen på stan och av de mysiga butikerna som är så härligt skyltade {jaá, kanske inte alla på Drottninggatan då kanske}. För att slutligen spendera massor av tid nere på Hötorgshallen. Vet ni hur mycket jag älskar att handla hos dessa underbara små butiker!? Oh yes! Och vet ni hur trevliga de är som jobbar där, de brinner för sina produkter. Och vilka råvaror sedan! Jag köper på ett ställe serranoskinka {som bara smälter i munnen}, jag köper deras ljuvliga tryffelsalami {som enligt dem själva får ögonen att tåras} och jag köper bratwurst med 97% kötthalt. Och så lite goda ostar på ett annat ställe och så deras finfina fikonsylt. Och väl uppe på torget igen så är klockan så mycket att alla blomsterhandlare vill bli av med sina blommor och säljer dem {ännu} billigare. Sedan längtar jag hem för att sätta blommor i vatten, sätta igång vår bolognese, hälla upp ett glas libanesiskt vin och gå och småäta lite på serranoskinkan. Men jag hann inom Granit också. Och sedan var väskan tung.

Och på vägen hem ringer Fru Fabrik som kommit över ett parti Voluspaljus. Jippi! Och hon hade mina favoriter den här gången : så jag var tvungen {tvungen!!!} att rusa ner till henne för att köpa mig 5 (!) ljus. Men herre gud, om ni inte köpt ert första Voluspaljus ... gör det! Min absoluta favorit är Makassar Ebony & Peach. Sedan gillar jag Japanese Plum Bloom. Och French Burbone Vanille. Jag älskar dem! Jag tänder dem ca 40 minuter och sedan luktar hela hemmet ljuvligt.

Nu kommer snart little.sis med familj på middag. Så nu ska jag röja lite. Och småäta på min gran serrano ...

2 kommentarer:

  1. Låter som en fantastisk lördag! Älskar Hötorgshallen och älskar blomförsäljarna en tidig lördag em.

    SvaraRadera
  2. Åh, Makassar har alltid varit min favorit också !!! Och det ÄR verkligen underbara ljus, Voluspa !

    SvaraRadera