måndag 21 november 2011

PAPIER-MÂCHÉ





Förra veckan hade ju jag och barnen pyssel-bonansa. Jag tror det grundade sig i att jag på sista tiden känt mig som en mamma som kanske inte alltid är så närvarande. Jag är ju hela tiden närvarande rent fysiskt men ibland kanske inte riktigt lika närvarande i tankarna. Så nu när Maken var på resande fot kände jag att jag var tvungen att bjuda till lite extra. Dels för att de saknar sin pappa så mycket då han reser längre resor {och lite extra fokus på roliga saker hjälper då till} men också för att barnen var sugna på det {antar att det är höstrusket som bjuder in extra till inomhuspyssel}. Jag kom på den mycket checka idén: papier-mâché. Så spännande va! Så vi köpte tapetklister, vi köpte ballonger, vi fixade tidningar och satte igång. Och herre min jisses vad kletigt det var! Tack och lov är tapetklister lätt att tvätta av ....

Besvikelsen var naturligtvis total när kidsen fick höra att deras 'ballonger' måste torka i typ 3 dagar innan de går att måla. Men så igår kväll var det klart. Torra & fina hängde de i röd-&vitrandig tomtetråd i köksfönstret. Nu är ballongen 'pangad' och det är fina pappersbollar som svävar här hemma. Jag tycker så klart att de är finast som de är nu. Nästa gång tar vi finans-sidorna. MEN vänta bara när mina små färg-prinsar sätter fart. Då kommer det bjudas på något helt annat ...

Nu i veckan ska vi testa tråd-kulor. Tapetklister, garn & ballonger. Och minst lika lång torktid. Det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar