onsdag 16 november 2011

BARA VI TRE ...




{julmys från lantliv }

Snart kommer Maken hem efter en veckas jobb i HK (på fredag). DÅ ska det bli familjemys. Men vi har haft det ganska mysigt vi här hemma i veckan. Vi brukar passa på att välja vår favoriträtt en dag var. Igårv ar det Nils tur och det blev {så klart} pannkakor med sylt & grädde och med ett stort fruktfat med massor av olika frukter därtill. Idag var det Busens tur och då blir det sushi. Jappsi, hans absoluta favoritmat är sushi {3 år gammal} - fast det är klart i det ingår även yakitori & yakiniki. Och så lite misosoppa. Imorgon är det min tur och jag berättade att jag skulle välja fisk. "Mäh! Mamma, det ska ju vara din FAVORITRÄTT! Inte nå´t som du bara tycker vi ska äta!" var Nilsens kommentar. Jahaaa, men då så ... då kanske det blir pizza imorgon då! *ler*

Vi har även passat på att monster-pyssla. Det gäller att passa på när två söner är pysselsugna liksom. Vi har målat med "Herr Pingvin" som målar prick-mönster som man sedan kan fylla i och måla. Vi har målat våra egna tishor (!!), målat med vattenfärger som vi sedan sålt "dyrt"  och imorgon ska vi ge oss på papier maché med tapetklister & tidningspapper. Dessutom har Nilsen önskat att få göra någon slags ärt-installation (!!!) så de gula ärtorna ligger på blöt och tandpetare (av god kvalité) är inköpta en masse. Ni hör ju - vilken pysselstuga vi har va! Kanske, kanske kan jag visa lite bilder från våra mästerverk de kommande dagarna. Hahaha ...

På allt detta har jag jobbat på med mina smycken, börjat löda (!) och allt vad det innebär med gaspistol, flussmedel och lod. Ohlala ...

Nu är det dags för natta-saga och lite sängmys innan jag ger mig på ännu ett arbetspass. Längtar lite efter Maken och tänker på alla er ensamma föräldrar som drar hela lasset själva för jämnan (wow! wow! wow!). JAG är helt slut! *skratt*

Jag drömmer mig bort lite och tittar på de vackra bilderna ovan. Från Lantliv - så klart! Kanske ska ta och julpynta stugan lite i helgen. Samtidigt som jag dricker julmust, äter pepparkakor & eldar i kaminen. Jaaaá, för sedan åker vi ju utomlands över jul & nyår så det gäller att ta tag i det redan nu ...

2 kommentarer:

  1. De där bilderna från Lantliv är helt underbara. Man vill liksom bara kliva rätt in och vara med..

    SvaraRadera