torsdag 22 september 2011

EN DRÖM



Ägget av Arne Jacobsen.
Jag skulle döööö av lycka om denna fina stol hamnade i mitt hem.
Så vacker. Så enkel. Och en design klassiker, i äkta skinn ... mmmm, en dröm!
Kanske för att jag tycker att allt Arne Jacobsen gjort varit så vackert.

Ägget ritades 1958 av Arne Jacobsen som en del av det väldiga projektet SAS Hotell i Köp­en­hamn. Inte bara byggnaden ritades av Jacob­sen, utan också allt från dörrhandtag och askkoppar till bestick och möbler. Ägget hörde hemma i foajén och den mindre Svanen fanns i varje rum.



De är guldklimpar och är idag väldigt svåra att hitta på auktioner. Man kan dock hitta den på Länna Möbler, men i nyproduktion från Fritz Hansen. 


( lite marketing - men vad gör man inte för att vinna ett fint pris på HoP )


2 kommentarer:

  1. mmm, en dröm som sagt, satt i en i köpenhamn och ville inte gå upp igen :) pss, jag tänkte maila dig en beställning idag :) hörs sen, kram

    SvaraRadera
  2. Å som en dröm:) gillar den där med!!

    Sötis ang tröjan har köpt xs i min :)
    såg att den kommit på nätet igen. Happy shopping!

    O vill också lägga en liten beställning hos dig, men kan inte bestämma mig- allt e såååå fint!

    Hoppas ni mår bra o ni har en fin dag! Många kramar :)

    SvaraRadera