onsdag 22 juni 2011

SISTA DAGIS DAGEN


Innan jag sätter igång här hemma på kontoret (barnens rum).

Ja för igång har vi varit ett tag nu. Och det är ingen vanlig dag idag. SISTA DAGEN PÅ DAGIS FÖR NILSEN. Uppe med det vanliga morgontjatet, lämnat på dagis, släpat med en överlycklig Buse som ÄNTLIGEN skulle få ta sin "sprrrrruta" för fästingar och sedan fick han även hänga med mig till sjukgym. Min rygg & nacke är inget bra alls. Stel & ont ont. Ni vet när det strålar nerver upp i nacke och ut i huvudet. Aj! Och det har pågått i mer än en vecka nu. Förmodligen har jag fått en muskelinflammation. Ipren och stretching som gäller. Ska ta tag i min Pilates under sommaren så blir det nog bra. Tillbaks med Busen till dagis.
Och så några dumle och en stack cappucino från Nespressomaskinen. Mmmmm ... vaken!

Jobba undan, bokföra, skicka leveranser. Och så har jag hunnit leka illustratör - målat kort till en vän som ska gratulera till förlovning. Så kul! Måste måla mer, öva, öva.

På eftermiddagen skyndade vi tillbaks till dagis (Nilsen hängde med hem vid lunch - separationsångesten som han lider av blir väldigt påtaglig vid dessa tillfällen) för att städa undan inför sommaren och krama alla fröknar. Nils gav dem varsitt par BOHO CHIC örhängen i olika färgskalor (bilder kommer). Tack snälla ni för att ni tagit så väl hand om Nils, lärt honom så mycket och låtit honom vara sig själv med er! Nu väntar ett långt sommarlov - och sedan skola. Så spännande! Nilsen börja skolan, inte klokt. Men det kommer passa honom så bra. Känns det som i alla fall. Min stora, fina, intelligenta Nilsen. Du gör mig stolt varje dag! Vackra lilla person.
Och Busen - han blir kvar på vårt fina dagis han. Då blir han en stooooor kille.
Detta firades med glass! Så klart!


Nu har vi packat inför Midsommar på vår skärgårdsö. Ätit pizza och myst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar