måndag 20 juni 2011

NEW OLD SHOES



Mina fötter är små - petit, som man skulle välja att kalla dem i Paris. Jag har storlek 35 (minus). Dessutom är min fot väldigt smal och ganska platt. Det är därför inte alltid så lätt att hitta klackskor. Inte alls!

Men jag har mitt lilla knep. Jag går till varenda secondhand affär jag kan hitta och väldigt ofta finns det gamla fina skor i små (petit) storlekar inlämnade. Förmodligen efter någon gammal farmor eller mormor.  Och ofta är skorna knappt använda, möjligtvis som fin-skor inomhus på fina fester. Dessa godbitar på bilderna ovan hittade jag i lördags (efter min fotbehandling) på Urban Outfitters Second Hand avdelning. Och är de inte bara helt magiskt coola! De åkte i lördags tillsammans med en mörkblå siden-topp från COS och ett par ritkigt tighta svarta byxor. Till detta färgklickar i form av little.u smycken. OCH mintgröna tånaglar som skymtade i mina nya, fina skor.

De blå till vänster i första bilden fyndade jag också. Ett par riktiga sommar-pumps. Men mina allra finaste second hand kap till skor är mina vita stilettos med silverdtå/häl/klack från Charles Jourdan Paris (för 300 sek). Så fina, så coola! Heja second hand affärer!


1 kommentar: