måndag 9 maj 2011

I LOVE UK

{ wallabee }

{ lovely path }

{ not so lovely me }

{ mr little cheeky monkey }

{ två killar i nya GAP tröjor - happy över alla leksaker }

{ lovely garden - just after rain, then sunshine }

{ sommarväskan }

{ hemmåt i regn på M25 }


Jamen hönni, vilken weekend vi har haft! 
Jag tror minsann det bor en liten anglofil i mig.
Jag älskar UK! 

Så mycket minnen bubblar upp från de åren då vi bodde där och de allra flesta är väldigt, väldigt positiva. Vilket liv vi levde, jag & Maken, under de 3 år vi bodde i London. Och ibland kan vi drömma oss tillbaka och till och med tänka oss flytta tillbaka ...

Vi åkte till London i torsdags - hela familjen. Barnen skötte sig som vanligt exemplariskt under resan och efter att hyrbilen var utplockad (vad är det med biluthyrningsfirmor, hur kan det ta sån tid?) åkte vi mot våra vänners hem i Bromley. Sååå roligt att träffas då vi inte träffats på 3 år! Barnen var lite blyga till att börja med, klängde sig fast vid våra ben men det tog inte lång tid innan de sprang omkring i deras fantastiska trädgård och lajjade. Vi satte oss och drack ett kallt glas vitt och snackade ikapp allt vi 'missat' de senaste åren ... Ljuvligt!

Maken & UK Maken åkte till The Grove (trist ställe) och spelade golf fredag morgon för att komma tillbaka på lördagen. Jag och Mrs UK hade inga problem att underhålla oss. Vi tog med barnen till en 'wild garden' i Pratts Bottom (hahaha, kul namn! otroligt vacker) för att gå en naturrunda och tittade på Wallabees (!), grisar och söta små hönor. Barnen älslade det så klart! Dessutom åt vi en typiskt engelsk lunch (sandwich, yogurt, crisps & cheese; gissa om barnen älskade crisps till lunch!) innan vi åkte hem och lät barnen vila. När Mrs UK skulle hämat hem dottern (som 4 år gammal redan går i skolan sedan ett år) passade jag och barnen på att ta en runda till the shoppingcentre. Jag shoppade loss på Boots, GAP & barnen fick en rolig leksak i den typiska engelska leksaksaffären. Hem och äta middag, leka i den vackra & lummiga trädgården innan alla barnen fick sig ett bad och sedan i säng. Jag och Mrs UK satt uppe sent och drack vin och babblade på om både ditten och datten. What a lovely day!

Lördag och Maken kom hem. Ballet för deras lilla tjej (jajamensan i en perfekt liten ballet-uniform. UK och deras uniformer!) och då passade jag & killarna på att ta det lugnt. Sedan tog vi med oss Mrs UK och Leah ner till shoppingcentret (igen!), shoppade mer på Boots (ett eget inlägg om alla produkter som jag handlar på Boots i ett eget inlägg senare) & GAP, drack kaffe på Starbucks, kollade in typiska UK people (något visst med dem) och bara njöt. Hem och vila och så badade alla barnen i deras uppvärmda pool. Åh så härligt! Dags att göra egen pizza i stenugn och så lite vin till det. Barnen i säng och så satt vi länge uppe och tjattrade. I love it!

När vi gick upp igår för att åka hem surade Nilsen och skrek att han minsann INTE skulle åka hem. Han ville stanna och leka med Leah & Charlie och lära sig mer engelska ord. Han älskar språk och han bara suger upp orden. Tror dessutom att han känner av sina UK-rötter - han tillverkades nämnligen i London. Hahahaha! Från och med nu vill han alltid åka till England på semester! Gulliga Nilsen! Resan hem gick bra och Familjen UK har lovat att snart, mycket snart komma och hälsa på oss här i Stockholm. Härligt!

Ja, ni hör ju! Vilken helg va!

6 kommentarer:

  1. Åh vad härligt. När kommer shoppingen..sitter ju här och väntar. Puss lök

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Låter som ni haft en underbar helg. Det är ju så kul att komma bort och verkligen få se något annat. Trots att vi har det helt ljuvligt här hemma kan jag inte hjälpa att jag också längtar bort lite. nu funderar jag på minisemester till Palma i juni... Ja du hör ju, alltid något man vill göra. Ha det så bra idag. Kram!

    SvaraRadera
  3. Löken-håll ut! Det kommer! Senare ... Måste ju jubba,jubba!

    Camilla, tack! Jag skulle kunna resa jämt! Älskar nya platser och nya saker att uppleva. Annorlunda kulturer & god mat! Mmmm...
    Helt rätt att boka långweekend till Palma!
    Jag vill åka dit och bo på Hotel Portixol! Shoppa, ära gott & njuta! Do it!

    Idag njuter jag av mina växter utanför altan dörren och sol! Ha det bra du oxå ! Hoppas ordningen o lugnet hittar tillbaka! Kram xo

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken fin blogg du har och vad kul med weekend i UK, hittade dig via Camilla Lugna gatan, roligt!
    Malin

    SvaraRadera
  5. Åh välkommen hem! Förstår att ni längtar tillbaka...ert London!

    Fast jag längtar efter er här! När tänker ni USA igen? Snart snart...hehe..

    Puss

    SvaraRadera
  6. Malin: vad kul att du hittade hit, så att jag hittade din blog! Tack!

    LottaPotta: vill komma till er imorgon!!!! Höst kanske? Ska snacka med mrmr! Kraaaam! Ps har allt löst sig i sommar nu?

    SvaraRadera