onsdag 2 februari 2011

NY RUNDA

{ karlbergs slott }

Idag tog jag en ny runda på min morgonprommenad. Runt Karlbergs slott. Det är en ganska fin prommenad, men inte på långa vägar så avslappnande & härlig som Haga. Så Haga it is i fortsättningen!

Tog denna rundan för jag hade ett par ärenden på Kungsholmen. Var och inhandlade lite saker på ÖB och hittade där spel till otroligt bra priser. Jag kunde inte låta bli att köpa ett "Barnens Alfapet" så att jag och Nilsen kan öva på bokstäver och ord. Kul! Han hade sin vän I över på play-date igår efter dagis och hade ställt in sig på att spela "Den försvunna diamanten" (favoritspelet nummer ett) och så vill inte I spela spel. En mycket besviken Nils. Känns som om det räcker med dagis och sedan hem för att vila. Att leka med en dagis-kompis direkt efter är over-kill. Dessutom så hittade jag fina pärlor på Pärlshoppen som jag ska göra ett halsband i lila & guld till mig själv. Ett lite större och 'vräkigare' --- får se vad jag får till.

Har precis kommit hem, tänt mitt fina doftljus från Voluspa, slått mig ner vid köksbordet och pratat med 'vår' Johan på Select Travel angående en resa i vår. Mmmm ... Maken vill inte resa så långt, jag vill resa till Maldiverna. Vi får se vart vi hamnar. Förslag?


Nu ska Busen strax vila. Jag måste plugga. Och så ska jag svara på KalasLottas utmaning (hmmm ... )!

2 kommentarer:

  1. Kalaslotta: Det är liiiite lite sol & bad i NY? Men vi kommer till er också. KRAM.

    SvaraRadera